[C++ Builder] Odwołanie do pola Label

0

Witam,
piszę grę chińczyk w c++ builderze na zaliczenie przedmiotu. Napisałem już część kodu, która losuje liczbę (rzut kostką), również taką, która zlicza wszystkie wylosowane liczby i pozostało mi zaprogramować, żeby pionki przesuwały się po planszy w zależności od tego, na jakiej pozycji ma być pionek (pozycja pionka to wcześniej wspomniane zliczone rzuty kostką). Ułożyłem sobie planszę z pól Label i założyłem, że jak gracz rzuci kostką i wylosuje np 6 to na szóstym polu wyświetli się "Gracz 1". Ale nie wiem, jak to zrobić, żeby np funkcja odwoływała się do jakiegoś pola Label w zależności od liczby będącej pozycją pionka. Na przykład załóżmy, że gracz wyrzucił kostką 5 więc ma stanąć na piątym polu Label. Wie ktoś może jak to zrobić?

Dodam jeszcze, że myślałem o tym, żeby napisać funkcję, która po podaniu jej wartości np 6 na polu 6 napisze "gracz 1", kasując jednocześnie napis "gracz 1" z pozycji, na której stał pionek poprzednio.

0

Najprościej będzie użyć FindControl(), ale prawidłowo powinieneś stworzyć w klasie formy tablicę labeli, coś jak

TLabel* labele[LICZBA_LABELI];

i wypełnić ją w OnCreate formy:

labele[0] = Label1;
labele[1] = Label2;
labele[2] = Label3;

potem odwołujesz się do labeli przez tę tablicę.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1