Witam, uczę się właśnie SFML i mam problem z wyświetlaniem zmiennych o ile w allegro można było można to zrobić tak jak w C:
("%d ", zmienna);
To tu nie wiem. Wszystkie sugestie mile widziane.
Witam, uczę się właśnie SFML i mam problem z wyświetlaniem zmiennych o ile w allegro można było można to zrobić tak jak w C:
("%d ", zmienna);
To tu nie wiem. Wszystkie sugestie mile widziane.
zawsze możesz po prostu nie ukrywać konsoli (w opcjach projektu ustawic typ: console application i wyswietlac po prostu w konsoli. jesli chodzi Ci o wyswietlanie menu itp lub jakis tekstow waznych w grze, to wydaje mi sie ze w allegro trzeba zrobic swoją własną czcionkę i zaimplementowac jej wypisywanie na ekran
No tak ale my tu mówimy o SFML, a nie o allegro, w grach punkty są wyświetlane na ekranie a nie w konsoli. znalazłem to: http://www.codeguru.com/forum/showthread.php?s=&threadid=231056 ale nie za bardzo mi to pomogło.
Jakieś pomysły ?
Ale na jakiej zasadzie chcesz to wyświetlić?
normalnie metodami SFML'a (tam są metody bo prawie wszystko działa na klasach). na forum.warsztat.gd znalazłem takie coś:
string intToStr(int n)
{
string tmp, ret;
if(n < 0) {
ret = "-";
n = -n;
}
do {
tmp += n % 10 + 48;
n -= n % 10;
}
while(n /= 10);
for(int i = tmp.size(); i >= 0; i--)
ret += tmp[i];
return ret;
}
Tylko nie wiem jak tego użyć.
Mam też takie coś:
std::ostringstream buffer;
buffer << "tekst " << zmienna;
top.SetText(buffer.str());
Lub:
sf::String top("Kółko i Krzyżyk", font_main, 16);
top.SetPosition(8, 10);
top.SetColor(Color(22, 0 ,121));
top.SetSize(35);
[...]
char tmp[64];
sprintf(tmp, "Klocki %d", 7);
top.SetText(tmp);
co o tym myślicie ?
Ale chodzi mi czy chcesz żeby wyświetliło na ekranie jako normalny zwykły text za pomocą czcionki?