Builder c++ with glut.h - linker error

0

Witam
mam taki o to problem na zajeciach z opengl-a używam bulidera c++ i muszę dołączyć teraz biblioteke glut
jesli chodzi o pomoc to korzystam z tej strony i robię według instrukcji :
http://republika.pl/phabas/opengl/html/glut_2.html

ale gdy chce uzyc jakiejs funkcji to wywala blad :/
czyli :
[Linker Error] Unresolved external 'glutSolidSphere' referenced from ...

korzystałem z wielu innych zagranicznych stron ale problem jest ten sam.
Nawet gdy korzystam z biblioteki openGlut to nic nie daje.

Oczywiscie przy użyciu programu np. Code::Block czy dev c++ wszystko dziala poprawnie tylko nie w bulderze borlanda

i czy ktos mógł by mi pomóc w tej kwestii ?

Pozdrawiam.

0

musisz gdzieś w opcjach projektu dodać bibliotekę glut do linkowania. nie mam buildera pod ręką, więc nie powiem gdzie to się znajduje.

0

Folder Listing
C:/Program Files/CodeGear/RAD Studio/5.0/source/OpernGL\Name Type Size Time
. Directory 2010-04-14 13:24:02
.. Directory 2010-04-14 13:26:52
__history Directory 2010-04-14 13:24:02
glut.h C++ Header File 27 KB 2008-11-08 20:41:56
glut32.dll Application Extension 207 KB 2001-11-08 17:18:14
glut32.lib LIB File 5 KB 2001-11-08 17:18:14

jak nie masz glut32.lib to muszisz go zrobic z tej dllki, prawdopodobnie musisz to se wszystko sciagnac z netaale nie wiem

0

Aha no właśnie tylko nie wiem jak dodać biblioteke glut do linkowania
a i tez nie posiadam rad studio tylko zwyklego builder 6.0 personal i pliki mam odpowiednio skopiowane.

0

Opcje projektu

library path

jaknie masz liba to powinienes zrobic cops takiego implib znajdowac sie powinien w katalogu BIN buildera

IMPLIB "C:\Program Files\CodeGear\RAD Studio\5.0\lib2\avicap32.lib" "C:\Windows\System32\avicap32.dll"
pause

do tego C___Builder 6 to przezytek zmien na cos nowszego m8

0

aha no mam glut.lib i glut32.lib
i zrobiłem mniej więcej tak jak napisałeś czyli
wszedłem

Project / options
tutaj z zakładek wybrałem Directoris i przy Library path dodałem sciezke na folder /lib ale problem jest wciąż ten sam :(

0

Jeszcze inny sposób to dodać te liby normalnie do twojego projektu lub użyć #pragma comment. A przede wszystkim upewnij się w jakim formacie one są (coff czy omf)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1