witam, od niedawna bawię się w allegro i zacząłem robić jakąś prostą grę
i mam z nią mały problem: jak zrobić taką ścianę przez którą nie da się przechodzić
mój programik:
#include <allegro.h>
int main()
{
allegro_init();
install_keyboard();
set_color_depth(16);
set_gfx_mode(GFX_AUTODETECT_WINDOWED,800,800,0,0);
clear_to_color(screen, makecol(128,128,128));
install_sound(DIGI_AUTODETECT,MIDI_AUTODETECT,"");
set_volume(255,255);
BITMAP *bufor = NULL;
BITMAP *ludek = NULL;
SAMPLE *dzwiek = NULL;
dzwiek = load_sample("muzyka.wav");
play_sample(dzwiek, 255,127,1000,1);
bufor = create_bitmap(800,800);
ludek = load_bmp("ludek.bmp",default_palette);
int ludek_x = 100, ludek_y = 100;
while( !key[KEY_ESC])
{
if( key[KEY_LEFT]) ludek_x--;
if( key[KEY_RIGHT]) ludek_x++;
if( key[KEY_UP]) ludek_y--;
if( key[KEY_DOWN]) ludek_y++;
clear_to_color(bufor, makecol(150,150,150));
masked_blit( ludek, bufor, 0,0, ludek_x, ludek_y, ludek->w, ludek->h);
blit( bufor, screen, 0,0,0,0, 800,800);
}
destroy_bitmap(ludek);
destroy_bitmap(bufor);
allegro_exit();
return 0;
}
END_OF_MAIN();
Będę bardzo wdzięczny za pomoc