Treści zadan:
-
Napisz program, który rozwiązuje równanie kwadratowe postaci: Ax2+Bx+C=0
Przykład
Podaj wspolczynniki A B C : 1 –5 6
Rownanie ma dwa pierwiastki: 2 3 -
Napisz program, który po podaniu trzech liczb całkowitych wypisuje je w kolejności
od najmniejszej do największej. Liczby mogą się powtarzać.
Przykład
Podaj trzy liczby: 3 2 4
Liczby po przestawieniu: 2 3 4 -
Napisz program, który sprawdza, czy dany punkt leży w danym trójkącie.
Przykład
Podaj wspolrzedne trojkata:
Pierwszy wierzcholek: 0 0
Drugi wierzcholek: 5 0
Trzeci wierzcholek: 5 5
Podaj punkt: 3 1
Punkt lezy w trojkacie
Kody:
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
int main()
{
int a,b,c,delta,x,x1,x2;
printf("Program rozwiazujacy rownanie kwadratowe postaci Ax2+Bx+C=0\n");
printf("Wspolczynniki A B C: ");
scanf("%d%d%d",&a,&b,&c);
delta=(b*b)-4*a*c;
if (a==0 && b==0 && c==0)
printf("Nieskonczenie wiele rozwiazan");
else if (delta==0)
printf("Pierwiastek wynosi: %d",x=(-b)/2*a);
else if (delta>0)
printf("Pierwiastki wynosza: %d i %d",x1=(-b-delta)/2*a,x2=(-b+delta)/2*a);
else if (delta<0)
printf("Brak rozwiazan");
getch();
return 0;
}
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
int main ()
{
int a,b,c;
printf("Podaj trzy cyfry:");
scanf("%d%d%d",&a,&b,&c);
if (a<=b && b<=c) printf("Liczby po przestawieniu:%d %d %d",a,b,c);
else if (a<=c && c<=b) printf("Liczby po przestawieniu:%d %d %d",a,c,b);
else if (b<=a && a<=c) printf("Liczby po przestawieniu:%d %d %d",b,a,c);
else if (b<=c && c<=a) printf("Liczby po przestawieniu:%d %d %d",b,c,a);
else if (c<=a && a<=b) printf("Liczby po przestawieniu:%d %d %d",c,a,b);
else printf("Liczby po przestawieniu:%d %d %d",c,b,a);
getch ();
return 0;
}
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
int main ()
{
int a,b,c,d,e,f,g,h,pole1,pole2,pole3,pole4;
printf("Podaj wspolrzedne trojkata:\nPierwszy wierzcholek:");
scanf("%d%d",&a,&b);
printf("Drugi wierzcholek:");
scanf("%d%d",&c,&d);
printf("Trzeci wierzcholek:");
scanf("%d%d",&e,&f);
printf("Podaj punkt:");
scanf("%d%d",&g,&h);
pole1=(c-a)*(f-b)-(d-b)*(e-a);
if (pole1<0) pole1=-pole1;
pole2=(e-c)*(h-d)-(f-d)*(g-c);
if (pole2<0) pole2=-pole2;
pole3=(c-a)*(h-b)-(d-b)*(g-a);
if (pole3<0) pole3=-pole3;
pole4=(e-a)*(h-b)-(f-d)*(g-a);
if (pole4<0) pole4=-pole4;
if (pole1==pole2+pole3+pole4) printf("Punkt jest w trojkacie");
else printf("Punkt nie jest w trojkacie");
getch ();
return 0;
}