Witam,
Chciałbym sobie w ramach ćwiczenia i zdobywania praktyki napisać aplikację umożliwiającą granie w gry karciane i inne proste gry planszowe na iPhonie w trybie multiplayer (z graczami przez internet). Póki co ma to mieć głównie charakter edukacyjny (pisanie serwerów, pisanie appek pod iPhone, i kilka innych rzeczy będę miał okazję przećwiczyć).
Pierwszą rzeczą, którą chciałem pisać jest ten serwer. Zauważyłem, że jest kilka gotowych rozwiązań płatnych (SmatFoxServer, Electro Server) i kilka za większe pieniądze, ale jest też jedno rozwiązanie open-source, które wydaje się być odpowiednie - mianowicie FireBaseServer. I tak się zastanawiam, z dukacyjnego punktu widzenia na pewno lepiej byłoby, żebym sam taki serwer dostosowany do swoich potrzeb napisał. Ale czy to nie będzie tak, że zadanie jest zbyt trudne i na pewno polegnę, a jak już coś wyjdzie to turbosłaby pseudoserwer:)? Może ciekawsze i bardziej praktyczne umiejętności zdobyłbym dostosowując swoje gry i FBS, żeby współpracowały?
Z takich teoretycznych rzeczy, to interesuje mnie, jak właściwie przewidzieć możliwość rozszerzenia serwera, wraz ze wzrostem liczby graczy i dodawaniem nowych gier? Pewnie są różnorakie sposoby (np. rozdzielenie, aby każda z gier mogła być obsługiwana na osobnym hoście itp), ale jak wygląda standardowe podejście, bo widzę, że płatne serwery mają clustering?
BTW zauważyłem, że wszystkie te wymienione przeze mnie serwery są pisane w JAVIE. To właściwie gdzie się jeszcze dziś używa C++:)?
Ogólnie to liczę na wszelkie wskazówki i ciekawe linki, co wziąć pod uwagę pisząc taki serwer, jak się za niektóre rzeczy zabrać itp.