Witam. Mam problem z logicznym podziałem kodu na pliki.
Mój projekt obejmuje już ponad 1500 linijek kodu, więc nie zbyt wygodnie pisać dalej w 1 pliku.
Posiadam 3 klasy, gdzie 2 z nich są zagnieżdżone w pierwszej.
Podam poniżej przykładowy kod, którego logika jest zerowa. Chodzi o przedstawienie szkieletu kodu.
Postanowilęm dokonać podziału na 4 pliki:
- Definicja klasy głównej
- Definicja klasy, która jest zagnieżdżona w klasie 1 wraz z definicjami jej metod
- Definicja drugiej klasy, która jest zagnieżdżona w klasie 1 wraz z definicjami jej metod
- Plik z metodą main głównego programu
Czy taki podział ma rację bytu, jeśli tak, jak zaplanować includy, aby program działał.
Ew alternatywnym podziałem mogłoby być:
- Plik z metodą main głównego programu
- Definicja wszystkich klas
- Definicje metod klas zadeklarowanych w poprzednik pliku.
Prośba o podpowiedzi :)
Kod:
Metoda main:
#include <cstdlib>
#include <iostream>
int main(int argc, char *argv[])
{
system("PAUSE");
return EXIT_SUCCESS;
}
Klasy porgramu:
class c1
{
private:
class c2;
class c3;
public:
int napis1;
int zmienna;
void GetZmienna();
};
class c1::c2
{
private:
int ola;
public:
int napis1;
void GetZmienna2();
};
class c1::c3
{
private:
int liczba;
public:
int napis1;
void GetLiczba();
};
Definicja metod:
void c1::GetZmienna()
{
cout<<"in class 1, get zmienna\n";
}
void c1::c2::GetZmienna2()
{
cout<<"in class 2, get zmienn2a\n";
}
void c1::c3::GetLiczba()
{
cout<<"in class 3, get liczba\n";
}