reggaester napisał(a)
Witam, w necie jest wiele poradników jak stosować opengl w c++ lecz nie spotkałem się jeszcze z sensownym wytłumaczeniem czy jest możliwość inicjacji openl w builderze i rysowanie na komponencie panel ? Jeśli macie jakieś rozwiązania to proszę o wytłumaczenie jak do tego dojść lub najlepiej kod ;)
Pewnie się da, forma borland'owska to zwykłe okno winapi opakowane w klasę, do inicjacji OpenGL potrzebny ci systemowy uchwyt okna (HWND) i uchwyt do kontekstu graficznego (HDC)
uchwyt okna z tego co pamiętam da się pobrać z formy, coś na kształt GetHandle(), natomiast bornalndowskim odpowiednikiem kontekstu graficznego jest Canvas i jeśli z Canvasa (Form.Canvas) też da się pobrać uchwyt systemowy tak jak z okna, to już jesteś jedną nogą w opengl
jeszcze oknu opengl trzeba ustawić pewien styl CS_OWNDC, możesz to zrobić funkcja z winapi: SetClassLongPtr, czyli jeśli uchwyt okna pobiera się GetHandle, linijka będzie wyglądać tak:
SetClassLongPtr(Form1.GetHandle(),GCL_STYLE,GetClassLongPtr(Form1.GetHandle(),GCL_STYLE) | CS_OWNDC);
reggaester napisał(a)
Druga sprawa, mianowicie czy istnieje jakiś 3ds loader lub zbiór funkcji ładujących plik .3ds
poszukaj