witam wszystkich.
wiem ze na forum byl temat jak zmusic do wspolpracy bcb6 i opengl ale byl to bardzo stary watek wiec zakladam nowy.
chcialem pobawic sie openglem w bcb6 ale niestety mi to nie wychodzi.
udalo mi sie juz doprowadzic (przynajmniej tak mi sie wydaje :P ) sprawe do konca ( dzieki http://artemis.wszib.edu.pl/~rgorecki/grafika/doc/konfig.html ) jednak przy kompilacji wywala mi blad:
[C++ Error] glut.h(146): E2337 Only one of a set of overloaded functions can be "C"
program ktory chce uruchomic:
#include <vcl.h>
#pragma hdrstop
#include <windows.h> // musi by?, nie mo?na u?y? <stdio.h> zamiast tego
#define GLUT_DISABLE_ATEXIT_HACK // musi by? u?yte przed includowaniem "glut.h"
#include <gl/glut.h>
#include <gl/glu.h>
#include <gl/gl.h>
void init(void) {
glClearColor (0, 0, 0, 0); // kolor RGBA t?a, domy?lny czarny
}
void renderScene(void) {
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT); // czyszczenie bufor?w
glBegin(GL_TRIANGLES); // rysowanie tr?jk?t?w - tu 1
glColor3f(1,0,0); glVertex3f(-0.5,-0.5,0.0);
glColor3f(0,1,0); glVertex3f(0.5,0.0,0.0);
glColor3f(0,0,1); glVertex3f(0.0,0.5,0.0);
glEnd();
glFinish();
glutSwapBuffers(); // prze??czenie bufor?w koloru
}
int main(int argc, char **argv) {
glutInit(&argc, argv); // inicjuje GLUT, musi by? pierwsza
glutInitDisplayMode(GLUT_DEPTH | GLUT_DOUBLE | GLUT_RGBA); // tryb pracy
glutInitWindowPosition(100,100); // pozycja okana na ekranie
glutInitWindowSize(320,320); // rozmiar okna
glutCreateWindow("GLUT w Dev-CPP"); // tworzy okno
init();
glutDisplayFunc(renderScene); // Funkcja zwrotna renderScene do odrysowywania okna
glutMainLoop(); // Obs?uga zdarze?
}
sciagnalem 2 wersje glut.h z netu ale caly czas wywala to samo...
new project robie w nastepujacy sposob: new->console wizard z:
- wlaczonym vcl
- wylaczone console wizard
- jezyk c++
(pisze wszystko co mi przychodzi do glowy zebyscie wiedzieli jak najwiecej o moim problemie)
jak wykomentuje czesc glut.h to pozniej pojawia sie problem
[Linker Fatal Error] Fatal: Unable to open file 'OPENGL32.LIB'
robie project->add to project: opengl32.lib z c://program files/borland/cbuilder6/lib/psdk/opengl32.lib ale nadal pokazuje ten blad