Przekonwertowywanie w allegro bitmapy do tablicy

0

Witam.
Z góry przepraszam, za tego typu pytanie, ale szukam już od dwóch dni odpowiedzi na to, po różnych forach i nic, więc w akcie desperacji zamieszczam to pytanie tutaj, bo tak:

Mam bitmape powiedzmy 5x5. Tylko 2 kolory, czarny i biały. I chcę teraz ja zapisać do tablicy dwuwymiarowej w zwykłym trybie tekstowym np: 0 gdy był biały pixel, a 1 gdy pixel czarny. żeby bitmapa w konsoli wyświetliła mi się mniej więcej tak:

00100
00100
00100
00100
00100

a obrazek przedstawia na białym tle pionową czarna kreskę

Proszę nie tyle o podpowiedzi, chodź i one będą cenne ale proste wytłumaczenie, jak dla debila, wszystkiego od początku do końca, a najlepiej o zamieszczenie tego kawałka kodu który przetwarza wczytana bitmape do takiej tablicy.Wszystko to, w bibliotece allegro.

Z góry dziękuje.

Pozdrawiam.

0

no oki, więc użyłem getpixel() i mam coś takiego:

 
for (x=0;x<cos1->w;x++)
   {
       
       for (y=0;y<cos1->h;y++)
       {
        c= getpixel(cos1,x,y);
        int red = getr(c);
        
        int green = getg(c);
    
        int blue = getb(c);
}
}

i co dalej z tym mam zrobić , zeby zamknać to do tablicy [x][y] ??

0

ale zaraz co ty chcesz uzyskac bo jak to co napisales to bitmapa musi byc max 8bitowa, i wtedy wrzucasz do tablicy wartosc pixela a jak rgb to nie wiem jak ty to widzisz (imho to co zwraca getpixel to triplet rgb np: 0x00rrggbb albo inny format)

0

bo ja generalnie pisze grę w allegro, na ćwiczeniach z programowania gość wymyślił sobie że każdy z nas zrobi jakiś tam projekt, no i ja sobie wymyśliłem grę i wszystko było by oki, gdyby nie to żę:

bo jak mam zwykłą tablicę na przykład

int tab[24][32]={0,0,0,0,0,0,0}
                       {0,1,1,0,0,0,0}
                       {0,0,0,0,0,0,0}

i obiekt którym poruszam wjechał by na 1 znaczy tab[x][y] == 1 to wtedy by uznał to za przeszkodę i stoi, a gdy tab[x][y] == 0 to wtedy droga wolna może jechać, tylko taka tablica jest dobra dla małych plansz dlatego chce zrobić coś takiego identycznego tylko żeby do tablicy były wczytywane kolory piksela, i wtedy gdybym najechał na przykład na kolor czerwony to stoję, jak na biały to mogę jechać.. coś takiego sobie obmyśliłem, gorzej z wykonaniem... ;/

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1