fprintf(wpt, "\n %3d %-15s %-20s %-12s %71d", i, bufor.procesor,
bufor.rozm_panel, bufor.cena, nazwy[(int)bufor.firma]);
wie ktos gdzie moge poczytac co oznacza linijka kodu: "\n %3d %-15s %-20s %-12s %71d", jest to zapis do pliku tekstowego ?
jest to zapis to pliku o uchwycie wpt. Opis kodów formatujących masz tutaj:
http://www.cppreference.com/stdio/printf.html
dzieki wielkie, a moze wiesz jeszcze jaka literke dac po % jak mam zdefiniowanego enum'a Marka {Asus, Acer,...} zeby mi sie to ladnie wyswietlalo ? ( probowalem s, ale nie dziala - sa jakies inne 'literki' ?)
Nie ma łatwo. enum przez printf jest traktowany jako liczba. Nic w tym dziwnego zresztą nie ma. Przypuszczam, że chcesz coś takiego:
enum Marka {
Asus,
Acer,
//...
EMarkaCount
};
const char MarkaDesc[EMarkaCount][32] = {
"Asus",
"Acer"
//...
};
Marka value = Acer;
printf("%s", MarkaDesc[value]);
Jak ktoś zna lepszy sposób, to z przyjemnością zobaczę, bo jest to jedna z nielicznych konstrukcji, których nie cierpię, a czasem używam...
thx alot :) ale jakas poszlo z tym 's' - problem byl innego rodzaju :)
Na C się nie znam (jakoś za bardzo zawsze w Pascalu siedziałem i nie mogłem się przekonać, żeby w C pogrzebać - nie bijcie za to:P), ale chętnie dowiem się co to był za problem.
Poza tym - uważam, że dzielenie się rozwiązaniami jest bardzo dobrym nawykiem, może choć w małym stopniu unikniemy 54327589134751027509278932475189326793276802475 pytań o to samo bo 124 osób znajdzie odpowiedź na forum... :D
Ranides napisał(a)
Jak ktoś zna lepszy sposób, to z przyjemnością zobaczę, bo jest to jedna z nielicznych konstrukcji, których nie cierpię, a czasem używam...
np. tak:
#define _ENUM(a) a
#define ENUMS \
_ENUM(Asus), \
_ENUM(Acer), \
_ENUM(HP) \
enum Marka {
ENUMS
};
#undef _ENUM
#define _ENUM(a) #a
const char MarkaDesc[100][32] = {
ENUMS
};
Marka value = Acer;
printf("%s", MarkaDesc[value]);
A dziękuję, bo idea pomysłowa, i sądzę, że kilka raz wykorzystam, po dostosowaniu tego do własnych gustów (odrobina takiej tam kosmetyki) ;)
O kurde, hardcorowy kod - wymaga pomyślenia jak to działa :)
kod faktycznie hardkorowy, ten i więcej takich znajdują się w Perełkach Programowania Gier. Gorąco polecam, bo warto poznać tricki hardkorowców :)
wszystkie tricki mają cechę wspólną - zaskakująco prosto rozwiązują skomplikowane (wydawać by się mogło) problemy.
W sumie to mam tę książkę :) Ale jakoś nigdy się jej mocno nie przyglądałem [wstyd]
Marooned napisał(a)
W sumie to mam tę książkę :) Ale jakoś nigdy się jej mocno nie przyglądałem [wstyd]
hmm, to są pierwsze rozdziały.... [green]
nie taki hardcore'owy.. poza tym to nie kod, tylko sprytny preprocesor ;)