Witam.
Chciałem ostatnio wziąć się za pisanie prostej gry 3D (no, może z małą ingerencją komponentów sieciowych). Jako silnika graficznego chciałbym użyć OGRE, a jako sposobu renderowania DirectX (ewentualnie OGL, ale już sobie DX ściągnąłem i podobno większe możliwości ma)
Do tego, jako środowisko programistyczne mam do dyspozycji:
Dev-C++;
Borland Turbo C++ Explorer
Ew. Borland C++ Builder 6
Visual Studio C++ 2005 Express
No i CodeBlocks.
Ew. W innych językach, jeśli chodzi o biblioteki:
Pascal/Delphi:
Borland Delphi 7
Free Pascal Compilator
.Net:
SharpDevelop
Visual Studio 2005 Express (Całe)
Jeśli chodzi o biblioteki, to DX SDK (Summer 2004) i OGRE SDK (w tej chwili nie pamiętam które, ale sprawdzę).
I teraz nie wiem nawet za bardzo od czegoś zacząć. Szukam jakiś tutoriali czy porad o programowaniu 3D, najlepiej po polsku.
Czy może ktoś zna tego typu źródła?
I druga sprawa. Co jeszcze będę potrzebował zgromadzić do tego projektu? (Biblioteki, SDKi itp...)
Z góry dziękuję za pomoc.
PS. Nie wiedziałem, czy umieścić to tutaj, czy w Newbie i dałem to tutaj, bo tam by pewnie od razu zaginęło.