Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi wytłumaczył to dokładnie bo nadal mi się to myli.Robię projekt w Windows Forms Application - grę Milionerzy. Mam 3 klasy.
public partial class OknoGry : Form
{
public Pytania pytania = new Pytania();
public Metody metody = new Metody();
public PoprawnaOdpowiedz poprawnaOdp = new PoprawnaOdpowiedz();
public ZlaOdpowiedz zlaOdp = new ZlaOdpowiedz();
public OknoGry()
{
InitializeComponent();
....................
}
private void btnOdpA_Click(object sender, EventArgs e)
{
Button button = (Button)sender;
Metody metody = new Metody();
metody.sprawdzOdpowiedz(button);
}
......................
}
public class Pytania
{
public Random x1;
public int x2;
public int obecnaTura = 1;
public string[] TrescPytania = new string[15];
public string[] OdpA = new string[15];
public string[] OdpB = new string[15];
public string[] OdpC = new string[15];
public string[] OdpD = new string[15];
public string[] PoprawnaOdp = new string[15];
public int[] PoziomTrudnosci = new int[15];
public Pytania()
{
x1 = new Random();
x2 = x1.Next(0, 14);
TrescPytania[0] = "Którą planetą od Słońca jest Saturn?";
TrescPytania[1] = "Które miasto jest stolicą Białorusi?";
TrescPytania[2] = "Najcięższym z poniższych zwierząt jest?";
TrescPytania[3] = "W którym roku był pierwszy rozbiór Polski?";
..................................
}
}
public class Metody
{
//public PoprawnaOdpowiedz poprawnaOdp = new PoprawnaOdpowiedz();
//public ZlaOdpowiedz zlaOdp = new ZlaOdpowiedz();
public OknoGry oknoGry;
int pytanieNumer1;
int pytanieNumer2;
int pytanieNumer3;
int pytanieNumer4;
int pytanieNumer5;
int pytanieNumer6;
int pytanieNumer7;
int pytanieNumer8;
int pytanieNumer9;
int pytanieNumer10;
int pytanieNumer11;
public void sprawdzOdpowiedz(Button button) //sprawdza czy zaznaczona odpowiedź jest poprawna
{
pytanieNumer1 = oknoGry.pytania.x2;
// 1 tura
if (oknoGry.pytania.obecnaTura == 1)
{
if (button.Text == oknoGry.pytania.PoprawnaOdp[oknoGry.pytania.x2])
{
oknoGry.poprawnaOdp.Show();
oknoGry.timer1.Enabled = true;
oknoGry.pytania = new Pytania();
while (oknoGry.pytania.x2 == pytanieNumer1) // losujemy x2 na kolejną turę, czyli 2
{
oknoGry.pytania = new Pytania();
}
oknoGry.pytania.obecnaTura = 2;
oknoGry.labelPytanie2.Text = oknoGry.pytania.TrescPytania[oknoGry.pytania.x2];
...................................
}
}
Problem jest w tym, że to nie działa poprawnie. Pierwszy problem pojawia się bodajrze przy sprawdzaniu czy odpowiedź jest poprawna.
Będę wdzięczny za wskazanie mi co robię tutaj źle oraz w którym miejscu tworzyć obiekty poszczególnych klas tak aby wszystko było OK + jakieś uniwersalne porady z tym związane.