Hej zakupiłem książkę "Rusz głową c#" wydanie 3 i zacząłem pisać 1 projekcik ku mojemu zdziwieniu wyskakuje error, a mam tak samo jak autor.
http://prntscr.com/fb6r9z
ps. nie piszcie tutaj czegoś, czego nie zrozumiem, autor na początku tworzy projekt, a dopiero w kolejnych rozdziałach omawia wszystko.
- na pewno nie masz tak samo jak w ksiazce
- Nikt z tego screenu Ci nic nie wywrozy oprocz tego ze funkcja Random nie moze miec ujemnych wartosci. A przekazujesz zapewne wartosc ktora bedzie minusowa do funkcji
Next
- Debugguj
- cokolwiek napiszemy to nie zrozumiesz skoro jestes na poczatku ksiazki. Wiec po co w ogole pytasz? Zamiast juz sie obrazac na poczatku szukaj w google tego czego nie rozumiesz
Po tym screenie nie da się stwierdzić gdzie masz błąd.
Helion udostępnia pliki z przykładami omawianymi w książce, z tego co sprawdziłem to możesz je pobrać stąd: ftp://ftp.helion.pl/przyklady/cshru3.zip
Okej sprawdzę jeszcze raz.
fasadin napisał(a):
- na pewno nie masz tak samo jak w ksiazce
- Nikt z tego screenu Ci nic nie wywrozy oprocz tego ze funkcja Random nie moze miec ujemnych wartosci. A przekazujesz zapewne wartosc ktora bedzie minusowa do funkcji
Next
- Debugguj
- cokolwiek napiszemy to nie zrozumiesz skoro jestes na poczatku ksiazki. Wiec po co w ogole pytasz? Zamiast juz sie obrazac na poczatku szukaj w google tego czego nie rozumiesz
- Mam
- Czyli da się coś zrobić?
- Debugowałem
- Nie obrażam się po prostu proszę o pomoc, chcę ten projekt skończyć i iść dalej, a nie pominąć, nic w necie nie znalazłem.
Z tego screena można wywnioskować tylko, że problem leży prawdopodobnie gdzieś w playArea, ponieważ właściwości ActualWidth i ActualHeight są równe 0, a kod spodziewa się, że te wartości będą > 100. Pokaż coś więcej.
błąd wali z metody random.Next, podajesz mu wyliczane parametry dla minValue i maxValue, rozpisz sobie je przed metodą i sprawdź jakie wartości reprezentują tj:
int minV = playArea.ActualHeight - 100;
int maxV = playArea.ActualHeight - 100;
i potem
random.Next(minV, maxV);
takie rozpisywanie pozwala łatwo monitorować stan zmiennych i ich wartości.
Druga sprawa że dla min i max generujesz tą samą wartość, może w drugim przypadku powinno być ActualWidth?? (ActualHeight vs ActualWidth)??
Redivius napisał(a):
Z tego screena można wywnioskować tylko, że problem leży prawdopodobnie gdzieś w playArea, ponieważ właściwości ActualWidth i ActualHeight są równe 0, a kod spodziewa się, że te wartości będą > 100. Pokaż coś więcej.
Cały kod MainWindows.xaml.cs
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
using System.Windows;
using System.Windows.Controls;
using System.Windows.Data;
using System.Windows.Documents;
using System.Windows.Input;
using System.Windows.Media;
using System.Windows.Media.Imaging;
using System.Windows.Navigation;
using System.Windows.Shapes;
using System.Windows.Media.Animation;
namespace RatujLudzi
{
/// <summary>
/// Logika interakcji dla klasy MainWindow.xaml
/// </summary>
public partial class MainWindow : Window
{
Random random = new Random();
public MainWindow()
{
InitializeComponent();
}
private void startButton_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
{
AddEnemy();
}
private void AddEnemy()
{
ContentControl enemy = new ContentControl();
enemy.Template = Resources["EnemyTemplate"] as ControlTemplate;
AnimateEnemy(enemy, 0, playArea.ActualWidth - 100, "(Canvas.Left)");
AnimateEnemy(enemy, random.Next((int)playArea.ActualHeight - 100),
random.Next((int)playArea.ActualHeight - 100), "(Canvas.Top)");
playArea.Children.Add(enemy);
}
private void AnimateEnemy(ContentControl enemy, double from, double to, string propertyToAnimate)
{
Storyboard storyboard = new Storyboard() { AutoReverse = true, RepeatBehavior = RepeatBehavior.Forever };
DoubleAnimation animation = new DoubleAnimation()
{
From = from,
To = to,
Duration = new Duration(TimeSpan.FromSeconds(random.Next(4, 6)))
};
Storyboard.SetTarget(animation, enemy);
Storyboard.SetTargetProperty(animation, new PropertyPath(propertyToAnimate));
storyboard.Children.Add(animation);
storyboard.Begin();
}
}
}
@tehaor
Już robię
Druga sprawa że dla min i max generujesz tą samą wartość, może w drugim przypadku powinno być ActualWidth?? (ActualHeight vs ActualWidth)??
To nie działa
int minV = playArea.ActualHeight - 100;
int maxV = playArea.ActualHeight - 100;
Nie mogę zrobić konwersji jawnej (tzn playArea.ActualHeight jest typu double)
Po usunięciu -100 nie wyrzuca errora czyli wartość jest mniejsza od zera, ale jak to możliwe skoro całe okno to 1366x768
To da radę coś zrobić czy porzucić ten projekt?
Tremo napisał(a):
Po usunięciu -100 nie wyrzuca errora czyli wartość jest mniejsza od zera, ale jak to możliwe skoro całe okno to 1366x768
Może po prostu sprawdź w debugerze ile dokładnie wynoszą właściwości playArea.ActualWidth oraz playArea.ActualHeight. Ewentualnie wyślij cały program to zobaczę w wolnej chwili.
cSharpKazik napisał(a):
Tremo napisał(a):
Po usunięciu -100 nie wyrzuca errora czyli wartość jest mniejsza od zera, ale jak to możliwe skoro całe okno to 1366x768
Może po prostu sprawdź w debugerze ile dokładnie wynoszą właściwości playArea.ActualWidth oraz playArea.ActualHeight. Ewentualnie wyślij cały program to zobaczę w wolnej chwili.
https://ufile.io/p9k9z
Proszę
playArea.ActualWidth oraz playArea.ActualHeight masz równe 0, ponieważ masz ustawione w XAML: "HorizontalAlignment" oraz "VerticalAlignment"
cSharpKazik napisał(a):
playArea.ActualWidth oraz playArea.ActualHeight masz równe 0, ponieważ masz ustawione w XAML: "HorizontalAlignment" oraz "VerticalAlignment"
No wszędzie się to ustawia, czyli co mam zmienić?