Witam
Proszę o informację, czy jest jakaś możliwość przypisania w pętli wartości dla wszystkich zmiennych danego obiektu (w tym przypadku struktura Osoba)? W pierwszym przypadku wszystko działa, jednak jeśli struktura powiększy się do kilkunastu albo kilkudziesięciu elementów kod stanie się mało czytelny.
public struct Osoba
{
public string imie1, imie2,
nazwisko;
}
public void Wczytaj()
{
Osoba[] student = new Osoba[10];
for (int i = 0; i < student.Length; i++)
{
student[i].imie1 = "wartosc 1";
student[i].imie2 = "wartosc 2";
student[i].nazwisko = "wartosc 3";
}
}
Drugi przypadek przedstawia coś co chciałbym osiągnąć (oczywiście zamiast tablicy string [tablica] wolałbym użyć tablicy zmiennych ze struktury Osoba). Czy jest to możliwe?
string[] tablica = {imie1, imie2, nazwisko};
for (int i = 0; i < student.Length; i++)
{
for (int j=0;j<tablica.Length;j++)
{
student[i].tablica[j] = "wartosc "+j;
}
}