Asp.Net a tworzenie gier online - proszę o opinię

0

Chciałbym poznać Wasze zdanie czy jest możliwość, czy w ogóle jest sens tworzenia gry w Asp.Net MVC lub WebForms, nawet najprostszej?
Czytałem trochę w necie i dużo wspomina się o Silverlight, HTML5 (nie wiem czemu), JS (to ok).
pzdr

1

Moim zdaniem to zależy od tego jaką grę chcesz napisać, przykładowo zwykłego snake'a możesz napisać nawet w Pascalu. Jeśli chcesz coś bardziej zaawansowanego no to ASP.NET MVC się do tego nie nadaje - służy do budowania portali/serwisów/stron etc.(w skrócie), natomiast WPF czy Silverlight jak najbardziej są przeznaczone do grafiki, animacji czy właśnie gier. Co do kwestii związanej z HTML5, to podejrzewam że chodzi o zwyczajną umiejętność opakowania takiej gry na stronie internetowej :)

Jak się uczyć to całego "pakietu" :)

1

Ale o jakiego rodzaju grę Ci chodzi? Bo przecież grafiki na samym MVC/WebFormsach nie oprzesz, to technologie backendowe.

1

No ale zliczanie np. punktów tudzież innych dupereli już możesz zrobić w ASP aczkolwiek jest to bez sensu ("wyciąganie armaty na komara").

Gry przeglądarkowe możesz w całości zrobić w jakimś JavaScript i bibliotekach.
Możesz też z Unity skorzystać.
Jednak, tak, jak wspomniał @somekind - w samym ASP tego nie zrobisz bo to backend :).

2
szymon7500 napisał(a):

Chciałbym poznać Wasze zdanie czy jest możliwość, czy w ogóle jest sens tworzenia gry w Asp.Net MVC lub WebForms, nawet najprostszej?
Czytałem trochę w necie i dużo wspomina się o Silverlight, HTML5 (nie wiem czemu), JS (to ok).
pzdr

HTML5 głównie dlatego że canvas posiada ogromne możliwości i w tym elemencie są głównie tworzone fajniejsze gierki, co do WebForms jakieś proste gry typu reversi, statki itp to jak najbardziej ale raczej nic poza tym. Asp.NET MVC raczej do apek biznesowych, sklepów online etc.

0

Dzięki.
Proste gierki typu:

  • kółko-krzyżyk
  • statki
  • może warcaby, szachy

żaden wypas grafiki. Możliwość gry z komputerem i z drugim użytkownikiem.
Takie jest moje założenie.

1

Myślę, że asp jest bardziej odpowiednie do gier typu Reddragon...

1

Jak zamierzasz pisać kółko-krzyżyk przy wykorzystaniu ASP.NET+np. HTML5, to bardzo przydatny może być SignalR: http://signalr.net/. Nada się też do gier w czasie rzeczywistym, nie tylko turowych oczywiście.

0
Ktos napisał(a):

Jak zamierzasz pisać kółko-krzyżyk przy wykorzystaniu ASP.NET+np. HTML5, to bardzo przydatny może być SignalR: http://signalr.net/. Nada się też do gier w czasie rzeczywistym, nie tylko turowych oczywiście.

A czy możesz tak w skrócie napisać o SignalR coś więcej?

pzdr

PS. sprawa nieaktualna. Dzięki.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1