Płatki śniegu są podobno bardzo różne, ale każdy jest jakoś regularny.
Siarka też robi preróżne takie wzorki, kwiatki...
Jest na to jakiś algorytm - zamrażania, czy coś tam?
Płatki śniegu są podobno bardzo różne, ale każdy jest jakoś regularny.
Siarka też robi preróżne takie wzorki, kwiatki...
Jest na to jakiś algorytm - zamrażania, czy coś tam?
Tutaj masz z kodem:
(Uwaga może zamulić kompa)
https://www.shadertoy.com/view/XlSBz1 (łatwiejszy)
https://www.shadertoy.com/view/Xsd3zf (ładniejszy)
https://www.shadertoy.com/view/Mlf3RX (Koch snowflake - animacja krok po kroku)
generalnie jak koniecznie szukasz nazwy na algorytm to zainteresowałbym się tym co kolega wyżej napisał i L-systemami (bardziej do generowania drzew, ale w zasadzie ta sama idea)
Całkiem nieźle jak na początek, choć raczej trochę sztucznie to wygląda.
Jakby za bardzo takie druciaste, szkieletowe te płatki;
chyba znacznie mniej gęste od prawdziwych.
Poza tym te prawdziwe płatki są chyba bardziej 'przestrzenne', nie takie całkiem płaskie, więc należałoby to zmodyfikować do wersji 3D.
sierp napisał(a):
Całkiem nieźle jak na początek, choć raczej trochę sztucznie to wygląda.
Jakby za bardzo takie druciaste, szkieletowe te płatki;
Nie wiem jakie masz „wymagania projektowe”, ale najładniejsze płatki (i chyba najmniej zamulające) będziesz miał jak narysujesz kilka rodzajów w programie graficznym i będziesz animować jak spadają.
Nie wiem jakie masz „wymagania projektowe”, ale najładniejsze płatki (i chyba najmniej zamulające) będziesz miał jak narysujesz kilka rodzajów w programie graficznym i będziesz animować jak spadają.
Mnie raczej interesuje sam proces tworzenia - stopniowego rozrostu tych płatków, a nie finalne kształty.