Chciałbym poznać algorytm, w którym dany jest dowolny graf nieskierowany, dla każdego wierzchołka grafu na płaszczyźnie rysowania są współrzędne XY, a w przestrzeni 3D są współrzędne XYZ. Algorytm zapewne jest iterowany, czyli z każdą iteracją wierzchołki przesuwają się nieznacznie dążąc do wyrównania długości krawędzi. Jak taki algorytm się nazywa i jak on przebiega? Na przykład, jeżeli jest graf 3 stopnia z ośmioma wierzchołkami, to ten algorytm w przestrzeni 3D spowoduje, że otrzymamy sześcian, a jeżeli są 4 wierzchołki 3 stopnia, to otrzyma się czworościan foremny. Jeżeli jest N wierzchołków i połączy się je po kolei krawędzią, a ostatni połączy się z pierwszym, to otrzyma się wielokąt foremny. Oczywiście nie każdy graf może być bryłą foremną, ale chodzi o dążenie do tego.
Chodzi mi mniej więcej o coś, co jest w załączonym programie, jednak u mnie nie musi sprężynować, chodzi o samo dążenie do krawędzi równej długości. Odnośnie programu nie posiadam nic więcej poza załączonymi plikami.