Cześć, szukam programisty C++ który również ogarnia linuxa i chciałby dodatkowo dorobić.
Na teraz potrzebne jest kilka poprawek w kodzie oraz narzędzia do analizowania crasha kodu.
Jesli mowisz po angielsku zacznij streamowac jak robisz ten silnik gry na twichu i pewnie znajdzie sie tam pare osob ktore zechca pomoc za darmo :) Jesli projekt jest OS ofc
TibianHoster napisał(a):
Cześć, szukam programisty C++ który również ogarnia linuxa i chciałby dodatkowo dorobić.
Na teraz potrzebne jest kilka poprawek w kodzie oraz narzędzia do analizowania crasha kodu.
Szukam kogoś do normalnego płatnego zlecenia.
A jakieś detale?
Projekt open source czy closed? Jeśli "Open source" to daj linka do repo.
Jaki rodzaj gry?
Jaki rodzaj komunikacji?
Szczerze jak widzę w nicku "Tibia" to robię się sceptyczny.
MarekR22 dla Ciebie ta oferta nie jest skierowana, ale jakby ktoś inny chciał to zapraszam.
https://github.com/otland/forgottenserver <- lekkie poprawki w tym. Komunikacja dowolna, whatsupp, discord. Bez różnicy.
Dziwne. Wygląda na to, że projekt ma dużo contributors (160).
Ergo po co aktywny nabór na forum i to odpłatny?
Chodzi o innego klona tego repo?
W issues widzę raport o crash.
Co tak właściwie potrzebujesz?
Kiedyś grzebałem w tym silniku i nawet jakiegoś patcha do OSSa miałem, ale nic zaawansowanego
WeiXiao napisał(a):
Co tak właściwie potrzebujesz?
Kiedyś grzebałem w tym silniku i nawet jakiegoś patcha do OSSa miałem, ale nic zaawansowanego
jest jakiś crashbug w silniku. Co jakiś czas serwer pada i szukam kogoś kto to załata.
Thread 2 "tfs" received signal SIGSEGV, Segmentation fault.
[Switching to Thread 0x7ffff5c006c0 (LWP 1036912)]
0x000055555580bd58 in Tile::hasProperty(ITEMPROPERTY) const ()
(gdb)
Niestety gdb dało tylko takie info. Myślałem, że będzie więcej.
A to nie ten problem? https://otland.net/threads/sigsegv-at-tile-hasproperty-itemproperty.250822/
(gdb) oznaczało, że masz post mortem analysis do wykonania, ramki stosu do góry i w dół możesz chodzić, segmentation fault oznacza dereferencję nullpointera, lub niewłaściwego pointera, tui enabled pokazało by ci dokładną linijkę kodu gdzie crash nastąpił, ale też z symbolami debugera powinna być zkompilowana aplikacja, bo tak nie będzie umiał gdb wyświetlić symboli debugera, bo kompilowanie ustawia path do kodów źródłowych w elf metadanych pliku exe.
Masz jeszcze wyświetlanie rejestrów i zmiennych o jakiej wartości są, a także kodu assemblera, żeby dokładnie widzieć.
https://pastebin.com/kUTph2de
Tutaj zrzut pamięci z bt full. Jeśli ktoś chce się podjąć naprawy to zapraszam. Programista który miał mi pomóc zawiódł.
Jak wiesz, że gdzieś jest błąd to dużo lepszym pomysłem jest komplacja z -fsanitize=address
, który linia po lini sprawdza w czasie trwania programu, czy robisz coś złego.
Trudno się pracuje, z kimś kto ma emocjonalne przywiązanie do produktu. — @MarekR22 2024-05-31 12:00
Totalny offtop z mojej strony. Ale jakiś czas temu na mikro była dyskusja o pracy hobbystycznej i pasjonackiej. Z Twojego komentarza wynika, że to się nie może zazębiać. Albo ktoś pracuje zawodowo w zespole tylko dla pieniędzy, albo ktoś pracuje hobbystycznie, z pasji, ale wtedy ma pracować sam.