Jak stworzyć własną grę 3D ? Co sprawia że gry są szybkie ? Karta graficzna ? Czy np w Java za pomocą Graphic dało by się stworzyć grę 3D (wiem że nie) ?
Czy nie byłaby ona za wolna? Większość dnia myślę o moich programach aż pewnego dnia uznałem że mógłbym stworzyć własny silnik graficzny (w sensie taki od początku). Chodzi o to że nie chce mi się znowu spędzać czasu na nauce OpenGL czy DirectX bo chciałem też ćwiczyć assemblera a wczoraj z kolei uczyłem się XSD, DTD i XSD. A zależy mi na zostaniu sławnym zanim skończę gminazjum :)
Jak stworzyć własną grę 3D?
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 231
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Hong Kong
Xix napisał(a):
A zależy mi na zostaniu sławnym zanim skończę gminazjum :)
http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Poradnik:Jak_sta%C4%87_si%C4%99_s%C5%82awnym
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 2500
Źle się do tego zabierasz. W tych czasach byle kto może napisać silnik graficzny, więc wcale nie gwarantuje sławy. Powiedz, ilu twórców silników graficznych znasz? No właśnie. Żeby osiągnąć sławę stwórz własny język programowania, napisz w nim własny system operacyjny i dopiero wtedy stwórz silnik graficzny na ten system. Do celów czysto marketingowych napisz grę typu Crysis (dużo efektów, wybuchów i laserów) jako demo swojego silnika. Wieczna sława gwarantowana.
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 5
Witam
Wydaje mi się że nad silnikiem graficznym rzadko pracuje jedna osoba.
Wyobraź sobie że robisz silnik. Robisz go sam, więc trochę Ci zajmie i teraz są dwie możliwości... Jeszcze w czasie tworzenia będziesz ciągle usuwał i dodawał nowe funkcje, co w końcu doprowadzi do niezrealizowania projektu. Lub zrobisz silnik który od nowości będzie przestarzały.
Na twoim miejscu zebrałbym garstkę osób, którym przyświeca ta sama idea i robić z nimi. Jeśli nie masz takiej możliwości to modyfikuj gotowe silniki, dodawaj swoje autorskie pomysły, rozwiązania. Może na tym nie zarobisz, ale nabierzesz doświadczenia, które jest ważne w pracy grupowej.
Pozdrawiam
Luki
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 231
W takim razie skąd mógłbym się nauczyć Unity3D (ale nie książka) ?
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 4883
https://unity3d.com/learn/tutorials/modules
ucz sie stad. To ich oficjalna strona
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 867
Wakacje się zaczęły i nastąpił nagły wysyp programistów pragnących sławy.
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 231
Ale jak sprawić by we JFrame wszystko się szybko rysowało gdybym się zdecydował na silnik graficzny :)
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
Nie wiem dlaczego ale po przeczytaniu tego wątku do razu przypomniało mi się to: ; D
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 8
Większość dnia myślę o moich programach aż pewnego dnia uznałem że mógłbym stworzyć własny silnik graficzny (w sensie taki od początku)
- Algebra wektorów.
- Algebra macierzy.
- Transformacje geometryczne (skalowanie, rotacja, translacja).
Oraz silne podstawy matematyczne i znajomość jakiegoś nowoczesnego języka programowania na poziomie co najmniej średnio-zaawansowanym.
Jeżeli tego nie potrafisz to nie wróżyłbym Ci sukcesu w pisaniu własnego silnika 3D :P.