Jak stworzyć własną grę 3D ? Co sprawia że gry są szybkie ? Karta graficzna ? Czy np w Java za pomocą Graphic dało by się stworzyć grę 3D (wiem że nie) ?
Czy nie byłaby ona za wolna? Większość dnia myślę o moich programach aż pewnego dnia uznałem że mógłbym stworzyć własny silnik graficzny (w sensie taki od początku). Chodzi o to że nie chce mi się znowu spędzać czasu na nauce OpenGL czy DirectX bo chciałem też ćwiczyć assemblera a wczoraj z kolei uczyłem się XSD, DTD i XSD. A zależy mi na zostaniu sławnym zanim skończę gminazjum :)
Xix napisał(a):
A zależy mi na zostaniu sławnym zanim skończę gminazjum :)
http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Poradnik:Jak_sta%C4%87_si%C4%99_s%C5%82awnym
Źle się do tego zabierasz. W tych czasach byle kto może napisać silnik graficzny, więc wcale nie gwarantuje sławy. Powiedz, ilu twórców silników graficznych znasz? No właśnie. Żeby osiągnąć sławę stwórz własny język programowania, napisz w nim własny system operacyjny i dopiero wtedy stwórz silnik graficzny na ten system. Do celów czysto marketingowych napisz grę typu Crysis (dużo efektów, wybuchów i laserów) jako demo swojego silnika. Wieczna sława gwarantowana.
Witam
Wydaje mi się że nad silnikiem graficznym rzadko pracuje jedna osoba.
Wyobraź sobie że robisz silnik. Robisz go sam, więc trochę Ci zajmie i teraz są dwie możliwości... Jeszcze w czasie tworzenia będziesz ciągle usuwał i dodawał nowe funkcje, co w końcu doprowadzi do niezrealizowania projektu. Lub zrobisz silnik który od nowości będzie przestarzały.
Na twoim miejscu zebrałbym garstkę osób, którym przyświeca ta sama idea i robić z nimi. Jeśli nie masz takiej możliwości to modyfikuj gotowe silniki, dodawaj swoje autorskie pomysły, rozwiązania. Może na tym nie zarobisz, ale nabierzesz doświadczenia, które jest ważne w pracy grupowej.
Pozdrawiam
Luki
zapoznaj sie z Unity3d. Jest to najlatwiejszy silnik graficzny. Bez problemu wystarczy zeby zrobic to co potrzebujesz.
W takim razie skąd mógłbym się nauczyć Unity3D (ale nie książka) ?
z internetu ;)
https://unity3d.com/learn/tutorials/modules
ucz sie stad. To ich oficjalna strona
Wakacje się zaczęły i nastąpił nagły wysyp programistów pragnących sławy.
Ale jak sprawić by we JFrame wszystko się szybko rysowało gdybym się zdecydował na silnik graficzny :)
Nie wiem dlaczego ale po przeczytaniu tego wątku do razu przypomniało mi się to: ; D
Większość dnia myślę o moich programach aż pewnego dnia uznałem że mógłbym stworzyć własny silnik graficzny (w sensie taki od początku)
- Algebra wektorów.
- Algebra macierzy.
- Transformacje geometryczne (skalowanie, rotacja, translacja).
Oraz silne podstawy matematyczne i znajomość jakiegoś nowoczesnego języka programowania na poziomie co najmniej średnio-zaawansowanym.
Jeżeli tego nie potrafisz to nie wróżyłbym Ci sukcesu w pisaniu własnego silnika 3D :P.
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.