Aplikacje online - jaki język wybrać?

Aplikacje online - jaki język wybrać?
łapovsky
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6
0

Witam mam problem z wyborem języka programowania a nie chciał bym zacząć się uczyć i po pół roku stwierdzić że nie to nie to i zmieniać język.
Napiszę o co mi chodzi i może ktoś z was coś doradzi. Chciałbym nauczyć się pisać minigry,gry,animacje na stronę. Czy do wyboru jest tylko flash+as3 i html5(canvas) ?
Jeśli tak to który język wybrać a jeśli są jakieś inne alternatywy to bardzo proszę napisać, ogólnie każda porada na ten temat się przyda :) Pozdrawiam

krzysiek050
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 1272
0

Z tego co wiem to Unity3d ma export do html5, więc jest to dość dobra opcja.

PS. To nie jest tak że nauczysz się jednego, wybranego języka i koniec :).

łapovsky
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6
0

Chodziło mi raczej na początek o te prostsze gry typu bilard,kasyno online itp chciałbym się dowiedzieć na czym to polega i w jakim języku najlepiej je pisać, w html5 można rysować ale raczej wątpię by ktoś narysował za pomocą kodu cały stół bilardowy itp w flashu sobie rysuję jak w photoshopie i programuję za pomocą as3 więc chyba najwygodniej ale zanim zacznę się uczyć i kupię jakieś książki chciałem się was poradzić

dasiek
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 10
0

Unity owszem, ale on wymaga do działania aplikacji przez www specjalnej wtyczki - chyba raczej odpada.
Flash powoli "umiera" - html5 owszem , ale w canvasie sie narobisz,a mało co zrobisz.

Proponuję:
w przypadku, kiedy chcesz pisać aplikacje online przez przeglądarkę : Javascript, css, html + coś serwerowego (np banalny php). Myślę że to połączenie pozwoli Ci napisać "kasyno"

Jeśli chcesz pisać gry online bez przeglądarki : unity będzie najłatwiejszym rozwiązaniem (które i tak samo w sobie wymaga znajomości C# albo javascriptu na poziomie wyrostka robaczkowego), możesz się pokusić o jakiś inny gotowy silnik (np jMonkeyEngine)

  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
1

nikt nie rysuje kodem, eksportuje się modele do jakiegoś formatu, javascript je tylko przetwarza

do html5 są też narzędzia które do złudzenia przypominają flasha, jak np https://www.google.com/webdesigner/

większość gier pisze się we flashu, ale pojawia się coraz więcej w html5
można też je robić w javie, ale mało kto teraz ma zainstalowaną wtyczke javy w przeglądarce i ogólnie się od tego odchodzi więc nie polecam

łapovsky
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6
0

Dzięki bardzo za ten GoogleWebDesigner ogólnie dzięki wszystkim za zainteresowanie, stwierdziłem że będę działał z html5/javascript Pozdrawiam ;)

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.