Implicit i Explicit [c#]

0
public static explicit operator IntBits(int m)
        {
            IntBits n = new IntBits();
            n.bits = m;
            return n;
        }

Zauważyłem, że jeśli objekt klasy IntBits ma 2 parametry (bits i inny)

bits = 20
inny = 2

obydwa były ustawione osobno, nie przy pomocy konstruktora.
I jeśli wykona sie

objektIntBits = 30;

to

objektIntBits.bits == 30
objektIntBits.inny == 0

Jeśli sie nie myle dzieje sie to przez to że dane są przechowywane na stercie i przesyłana jest tylko referencja do obiektu tworzonego w metodzie explicit.

Moje pytanie jest takie, da sie to jakos tak zrobić żeby tylko wartość bits była nadpiswana a wartość inny była pozostawiona? Tzn zeby program nie przesyłał referencji tylko nadpisywał dane w objekcie?

2

Zachowanie jakie opisujesz jest jak najbardziej poprawne i logiczne względem zaprezentowanego kodu. Kwestia sterty i referencji nie ma tutaj nic do rzeczy. Operator konwersji definiowany jest jako static czyli służy danemu typowi, a nie konkretnej instancji. Stąd w tym przypadku nie ma (i nie powinien mieć) dostępu do innych elementów zmiennej pod jaką zostanie przypisany. Operator taki nie służy do zmiany wewnętrznego stanu obiektu. Ma jedynie wziąć wartość int i stworzyć nowy obiekt IntBits.

1

@Vehumet, stos i sterta to są szczegóły implementacji, które nie mają żadnego znaczenia w tym przypadku.
Operator konwersji służy to utworzenia jakiegoś obiektu jednego typu na podstawie obiektu innego typu przy użyciu wygodnego zapisu: MojObiekt x = (MojObiekt)7;, do niczego więcej.
Jeśli chcesz "pozostawić resztę pól bez zmian", to znaczy, że już masz obiekt, więc użycie operatora, który tworzy nowy obiekt nie ma sensu. Napisz sobie jakąś metodę, albo właściwość, która zmieni tylko te pola, które chcesz zmienić, a resztę zostawi i nie używaj operatora konwersji.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.