TToolButton - tekst obok ikonki (z prawej strony)

TToolButton - tekst obok ikonki (z prawej strony)

Wątek przeniesiony 2019-01-25 21:09 z Test przez flowCRANE.

flowCRANE
Moderator Delphi/Pascal
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:około 2 godziny
  • Lokalizacja:Tuchów
  • Postów:12171
0

Mam na formatce położony komponent z klasy TToolBar a na nim kilka przycisków; Większość przycisków posiadać będzie jedynie ikonki bez tekstu, lecz dwa rozwijalne (styl tbsDropDown) będą zawierać nie tylko ikonkę, ale również tekst;

Nic by w tym dziwnego nie było, ale tekst standardowo jest wyświetlany pod ikonką, a chciałbym by był po prawej stronie ikony; Niestety zarówno we właściwościach paska narzędzi ani samego przycisku nie ma właściwości określających położenie tekstu (np. Aligment) jak ma to miejsce np. w komponencie z klasy TLabeledEdit; W Code Completion nie mogę znaleźć nic, co rozwiązałoby mój problem;

Czy wie ktoś w jaki sposób mogę ustawić położenie tekstu na takich przyciskach? Chodzi mi o taki efekt, jak w systemowym oknie eksplorera:

Explorer.png


Pracuję nad własną, arcade'ową, docelowo komercyjną grą z gatunku action/adventure w stylu retro (pixel art), programując silnik i powłokę gry od zupełnych podstaw, przy użyciu Free Pascala i SDL3. Więcej informacji znajdziesz na moim mikroblogu.
edytowany 2x, ostatnio: flowCRANE
pelsta
  • Rejestracja:prawie 19 lat
  • Ostatnio:14 dni
  • Postów:819
1

Property TToolBar.List

flowCRANE
Moderator Delphi/Pascal
  • Rejestracja:ponad 13 lat
  • Ostatnio:około 2 godziny
  • Lokalizacja:Tuchów
  • Postów:12171
0

Dzięki @pelsta, tyle że właściwość ta zmienia mi rozmiar wszystkich przycisków na taki, jaki jest maksymalny rozmiar któregoś z przycisków; Tego bym nie chciał, ale nie ma żadnej właściwości w komponentach z klasy TToolButton, która pozwala na osobną konfigurację dla każdego przycisku;

Potrzebuję zrobić kilka przycisków, które będą miały tekst (a tym samym ich szerokość będzie znacznie większa od innych), a reszta będzie miała jeden rozmiar (w miarę kwadratowy) tylko wyświetlająca ikonkę;

W jaki sposób manipulować rozmiarem poszczególnych przycisków tak, by można było każdy przycisk osobno konfigurować? Może istnieje jakaś procedura / funkcja WinAPI, która na to pozwoli? Ja niestety nie znam takiej... Bardzo proszę o podpowiedź;


Korzystam z stylu systemu z modułu XPMan (Windows XP) i BD7;


Pracuję nad własną, arcade'ową, docelowo komercyjną grą z gatunku action/adventure w stylu retro (pixel art), programując silnik i powłokę gry od zupełnych podstaw, przy użyciu Free Pascala i SDL3. Więcej informacji znajdziesz na moim mikroblogu.
edytowany 3x, ostatnio: flowCRANE

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.