Witam. Szukałem w necie, ale nic stosownego nie znalazłem. Mianowicie w moim komunikatorze jakoś bym chciał odróżniać co wysyła serwer czy klient czyli odróżnić jaki typ pakietu np. wysyła plik, wysyła wiadomość, wysyła prośbę. Jak to odróżnić? Tzn. mógł bym wysyłać string'iem i go dzielić np. pierwsze ileś bajtów ma typ pakietu - czy to dobre rozwiązanie? W C++ istnieje takie coś jak stringstream i tam takie rzeczy ładnie się robi, a jak to ma się do C#, jaki jest odpowiednik? Jeżeli takie rozwiązanie jest złe to jakie jeszcze zostaje?
Wysyłanie i odbieranie różnych typów pakietów
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 7923
musisz to wysłać albo w nagłówku pakietu albo w pakiecie inicjującym połączenie
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
Nie musi. Jak sobie zdefiniuje protokół, tak będzie miał.
BTW, nie lepiej wykorzystać XMPP?
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Kosmos
- Postów: 1571
Nie dopowiedziałem, że piszę to na framework'owych socketach :) W czystym sockecie mogę wysyłać tylko tablicę bajtów, więc myślałem, że jakoś na początku można dać, ale jak to zrobić wysyłając BinaryWriterem, wysyłam string'a i jak w C# podziel.... a w sumie to wiem, przecież tak samo jak z tablicą bajtów można. Dobra, ale czy tak będzie dobrze? Odczytuję string'a i pierwsze dajmy na to hmm 6 bajtów określa typ pakietu - ok or not ok?
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
Może być. Ale dlaczego akurat 6 bajtów (z ciekawości pytam)? Jeden bajt Ci nie styknie na identyfikator rodzaju pakietu?
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Kosmos
- Postów: 1571
Starczy, ale nie piszę czegoś super zaawansowanego i szybkiego, więc wolę szybciej rozróżniać typ pakietu niż domyślać się co znaczy cuś tam albo mieć listę co znaczy co. Czyli dobrze myślałem, dzięki. A te 6 bajtów czy nawet 10 mnie nie zbawi co nie? :p
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Wrocław
To zrób sobie Enum dziedziczący po byte do opisywania typów pakietów. Będziesz szybko rozróżniał, a do tego nie będzie totalnego lamerstwa z marnowaniem bajtów na nagłówek.
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Kosmos
- Postów: 1571
Chodzi ci o klasę? Bo o Enum z dziedziczeniem jeszcze nie słyszałem.
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
xeo545x39 napisał(a)
Chodzi ci o klasę? Bo o Enum z dziedziczeniem jeszcze nie słyszałem.
Radzę sięgnąć po jakąś pozycję, która ci przybliży podstawy C#.
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
Możesz sobie stworzyć stałe z logicznymi nazwami i jednocześnie mające mały rozmiar - po co marnować niepotrzebnie miejsce. Gdy wykorzystasz wszystkie możliwe typy pakietów na 1 bajcie co nawet w grach MMO nie występuje ostatni pakiet z bajtem $FF może zawierać rozwinięcie do dalszych "podkategorii" a najlepiej pobierać ten bajt i w switch'u sobie rozdzielać funkcje dalszej zawartości pakietu.
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Wrocław
xeo545x39 napisał(a)
Chodzi ci o klasę? Bo o Enum z dziedziczeniem jeszcze nie słyszałem.
Domyślnym typem bazowym dla enuma jest int, ale możesz go zmienić na inny liczbowy. Oczywiście nie jest to dziedziczenie w sensie klas, ale operator jest ten sam, no i nie mam pomysłu jak to lepiej przetłumaczyć. ;)
Trzeci przykład od góry http://msdn.microsoft.com/en-us/library/sbbt4032.aspx
zero napisał(a)
Możesz sobie stworzyć stałe z logicznymi nazwami i jednocześnie mające mały rozmiar
Po co robić zestaw stałych zamiast typ wyliczeniowy?