JAVA 3D tutoriale

0

Czy zna ktoś stronki z poradnikami Javy 3D? Żeby ładnie i przejrzyście wszystko było opisane? (Chodzi mi o absolutne podstawy)

0

Jedna z klasycznych pozycji książkowych:
http://fivedots.coe.psu.ac.th/~ad/jg2/index.html
Trochę starsza tego samego autora z wieloma elementami 2D:
http://fivedots.coe.psu.ac.th/~ad/jg/

Współczesnej grafiki nie da się zamknąć w tutorialu bo temat jest po prostu zbyt duży. Istniejące takie próby dochodzą do wstępu do podstaw (jakieś 1% zaawansowania) i na tym zwykle się kończą bo autorzy takich witryn albo porzucają temat, albo angażują się na tyle mocno, że nie mają już w ogóle czasu na robienie tutoriali.

0

Coś takiego, co nazywa się Java3D to staroć. Jest łatwy, ale jest powolny, gdyż jest to API bardzo wysokiego poziomu.

Dzisiaj w Javie programuje się z użyciem OpenGL i nie ma to znaczenia w czym programujesz, OpenGL ma wciąż to samo API dla wszystkich języków. (no, prawie, skryptówki często muszą mieć spore nakładki) Możesz spokojnie przeczytać w celu nauki jakąś (dobrą!) książkę o OpenGL. Jedyne, co może się różnić to fakt, że w Javie zamiast gluta jest zwykle coś innego - ale samo API OpenGL jest niezmienne.

Kilka przydatnych lektór o OpenGL:
http://arcsynthesis.org/gltut/ - doskonałe omówienie konceptu dzisiejszego programowania 3D (z jakiegoś powodu ich strona teraz leży, ale to chyba chwilowe)

http://www.starstonesoftware.com/OpenGL/index.htm - superbiblja OpenGL - do kupienia. skonwertowaną do HTML (kiepsko z czytelnością, ale co tam, da się) można znaleźć tu

http://duriansoftware.com/joe/An-intro-to-modern-OpenGL.-Table-of-Contents.html
http://openglbook.com/
http://en.wikibooks.org/wiki/OpenGL_Programming

OpenGL w Javie:

http://lwjgl.org/ - To jest most Javy do OpenGL i OpenAL, zajmie się również inputem z kontrolerów takich jak pady. Posiada też trochę kodu do wczytywania tekstur.
Nie mają tam tutoriali jak tworzyć w ogl, bo to jest coś, czego powinieneś się nauczyć skądś indziej.

kilka silników godnych polecenia:

http://jmonkeyengine.com/ - chyba najpopularniejszy do Javy, co nie znaczy, że najlepszy. nie skupia się tylko na samym renderowaniu 3d, ale też na innych rzeczach.
http://ardor3d.com/ - fork jme, dobry, bez udziwnień
http://www.jpct.net/ - engine o zamkniętym źródlee, bardzo szybki, ale dziwny. Posiada też software renderer, również bardzo szybki.

edit: w tym wszystkim przydatna jest też matma ;)

http://blog.wolfire.com/2009/07/linear-algebra-for-game-developers-part-1/
http://www.dpfiles.com/dpfileswiki/index.php?title=Black_Art_of_3D_Game_Programming%2C_Chapter_10:_3D_Fundamentals
http://www.essentialmath.com/publications.htm

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1