Modele 3D i silniki gier są coraz lepsze
Nie zawsze te silniki coraz lepsze :] https://www.gry-online.pl/newsroom/wiedzmin-4-moze-przyczynic-sie-do-rozwiazania-najwiekszego-proble/z92a024
Czasem lepiej użyć sprawdzony, dojrzały silnik. Mortal Kombat 11 (2019) używa mocno zmodyfikowanego UE3 ( https://www.gamereactor.eu/mortal-kombat-11-not-using-unreal-engine-4/ ).
Ciekawe czy zastąpienie trudnego starego C++ jakimś prostszym językiem jak Odin nie przyspieszyło by tworzenie gier AAA o jakieś 50%?
Może wspomogłoby to tworzenie silników.
Ale te silniki by trzeba najpierw przetłumaczyć, żeby móc rozwijać je dalej w nowym języku.
Co wiąże się z kosztami lat pracy...
Ciężkie mechanizmy, które najbardziej skorzystają na wydajnym wykonywaniu kodu to właśnie mechanizmy zawarte w silniku.
Gierki typu Wiedźmin nie wychodzą zbytnio ponad to, co oferuje silnik.
Wyświetlanie grafiki, obsługa stanów postaci, animacje modeli 3D.
Reszta (inventory itp.) jest na tyle lekka, że nie robi różnicy, czy użyją do tego, C++, Blueprint'ów, Pythona, LUA, czy C#...