Modelowanie 3D software

Modelowanie 3D software
bakunet
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Wrocław
  • Postów: 1681
0

Hej, bawię się Unity i zastanawiam się za który soft do modelowania 3D się zabrać.

Wymagania:

  • Przyznaję, że póki się nie wkręcę w temat (uczę się), wolałbym podejść do niego bardzo budżetowo.
  • Też chcę później modele eksportować do Unity.
  • Modelowanie hard surface i organic.

Ciekaw jestem z czego Wy korzystacie? I czy mając na uwadze moje wymagania polecicie któryś? Póki co spotkałem się lub miałem doczynienia z:

  • Blender 3D,
  • Maya,
  • 3ds Max.
Spine
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6967
2

Blender całkiem dobrze działa z Unity. Nie musisz nawet eksportować obiektów do innego formatu. Pliki *.blend są importowane do Unity. Jak zmodyfikujesz obiekt w pliku blend, to wystarczy, to od razu zobaczysz zmianę w Unity.

Nie wiem czy 3ds Max lub Maya też tak mają...

Robiłem w Blenderze obiekty statyczne, animowane oraz oparte na krzywych. Wszystko działało w Unity.
Z tego co się orientuję, to Unity pod maską używa Blendera, którego masz zainstalowanego i nim zapisuje wszystkie obiekty do FBX. Wygoda :)

bakunet
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Wrocław
  • Postów: 1681
0

@Spine: Zacząłem już podręcznik do Maya, wydaje się że fajnie tłumaczy cały proces (pipeline) tworzenia modelu do gry. Ale mam jeszcze 2 książki o Blenderze, więc na bank pójdzie na tapet następny. Choć jak się okaże że Maya nie jest FREE to use to pewnie się za blendera zabiorę szybciej.

EH
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 1208
0

3ds jest najlepszy ale koszty jego sa tak wysokie że jak nie zarabiasz na tym to nie ma sensu płacić. Chyba że masz te 8tys rocznie wolne na jedna apkę.

Spine
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6967
0
Spine napisał(a):

Nie wiem czy 3ds Max lub Maya też tak mają...

Doczytałem. Obiekty z tych formatów są importowane w Unity:

https://docs.unity3d.com/Manual/HOWTO-ImportObjectsFrom3DApps.html

bakunet
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Wrocław
  • Postów: 1681
3

Zgadza się, choć niestety, Maya ma darmową wersję dla uczniów, gdzie weryfikacja jest problematyczna, ewentualnie 30 dniowy trial. Tak więc dzisiaj zaczynam swoją przygodę z Blenderem 3D.

3ds Max też jest stricte komercyjny.

CO
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 3
0

Modele 3D i silniki gier są coraz lepsze, grafika coraz bardziej wygląda jak prawdziwy świat. Ciekawe czy zastąpienie trudnego starego C++ jakimś prostszym językiem jak Odin nie przyspieszyło by tworzenie gier AAA o jakieś 50%?


Odin wydaje się najlepszym językiem programowania do tworzenia wydajnych silników gier. Ponieważ został stworzony przez fizyka i jest dobrze przemyślany, posiada ręczne zarządzanie pamięcią jak C++ i prostą składnię jak C/Go.

Spine
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6967
0
Codeex napisał(a):

Modele 3D i silniki gier są coraz lepsze

Nie zawsze te silniki coraz lepsze :] https://www.gry-online.pl/newsroom/wiedzmin-4-moze-przyczynic-sie-do-rozwiazania-najwiekszego-proble/z92a024
Czasem lepiej użyć sprawdzony, dojrzały silnik. Mortal Kombat 11 (2019) używa mocno zmodyfikowanego UE3 ( https://www.gamereactor.eu/mortal-kombat-11-not-using-unreal-engine-4/ ).

Codeex napisał(a):

Ciekawe czy zastąpienie trudnego starego C++ jakimś prostszym językiem jak Odin nie przyspieszyło by tworzenie gier AAA o jakieś 50%?

Może wspomogłoby to tworzenie silników.
Ale te silniki by trzeba najpierw przetłumaczyć, żeby móc rozwijać je dalej w nowym języku.
Co wiąże się z kosztami lat pracy...

Ciężkie mechanizmy, które najbardziej skorzystają na wydajnym wykonywaniu kodu to właśnie mechanizmy zawarte w silniku.
Gierki typu Wiedźmin nie wychodzą zbytnio ponad to, co oferuje silnik.
Wyświetlanie grafiki, obsługa stanów postaci, animacje modeli 3D.

Reszta (inventory itp.) jest na tyle lekka, że nie robi różnicy, czy użyją do tego, C++, Blueprint'ów, Pythona, LUA, czy C#...

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.