Animowane menu do gry

Animowane menu do gry
FukurouPL
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 36
0

Chcę zrobić animowane main menu do gry. Wie ktoś jak zaimportować obrazki do okna z animacją, kiedy nie mogę ? Próbuję przeciągnąć obrazki , ale to nic nie daje.

image

MrMadMatt
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 373
1

Tutaj masz wpis z mojego starego bloga o animacji w SFML, może Ci pomoże:
https://www.dobreprogramy.pl/@biomen/notatki-programisty-czuj-sie-disneyem-czyli-o-animacji-slow-kilka,blog,78767
Przejrzyj też resztę o tytułach z SFML w nazwie.

flowCRANE
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Tuchów
  • Postów: 12269
0

Wszystko zależy od tego, co w tym menu ma być animowane. Na YouTube możesz znaleźć milion tutoriali na ten temat. Pierwszy z brzegu:

FukurouPL
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 36
0

Animowany ma być pasek co podałem w 1 poście.
image Ogółnie wiem co zrobić tylko nie mogę przeciągnąć obrazków do okna animacji.
image

Spine
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6965
4
  1. Jeśli pasek ma tylko mrugać, to animacja może polegać na zmianie koloru (alpha). Wystarczą dwie/trzy klatki kluczowe, które zmieniają kolor obiektu.
    Nie musisz mieć pośrednich obrazków animacji dla takich rzeczy. Wystarczy jeden pełny obraz.
  2. Animację sprite'ów możesz zrealizować jako skrypt: https://gist.github.com/almirage/e9e4f447190371ee6ce9 - nie trzeba do tego Animatora.
  3. Nie wiem, czy animacje sprite'ów działają z Unity UI. Zazwyczaj takie animacje robi się dla komponentu Sprite, który jest inny niż UI Image.
  4. Może Twoje obrazki są źle nazwane? Jeśli np. przeciągasz 1 - Copy razem z innymi to raczej Unity nie zrobi z tego animacji. Jest obejście, skopiuj klatkę kluczową z pierwszym obrazkiem i poprzypisuj obrazki ręcznie. Jeśli się nie da, to Twoje tekstury nie zostały zaimportowane jako Sprite. Jak klikniesz obrazek 2, to co importer Ci pisze na samej górze w Texture Type?
FukurouPL
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 36
0

Sukces, udało się :-) . Musiałem ustawić właśnie w Texture Type z "Default" na "Sprite'a". 😊 Dzięki. Ale teraz sie pobawiłem i faktycznie wystarczy jedna klatka do zrobienia animacji. Wystarczy ustawić przezroczystość na 0.

FukurouPL
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 36
0

Teraz chciałbym zrobić żeby pasek pod przyciskiem "START" po naciśnięciu w strzałki góra dół się przemieszczał, i też po najechaniu kursorem. Tu trzeba jakiś kod, czy wystarczy w Unity coś zrobić ?

Spine
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6965
1

Jeśli robisz menu zgodnie z UGUI, to mógłbyś to wyklikać w mechanizmie nawigacji:

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.