[delphi]Nałożenie bitmapy bądź cavans na ekran

[delphi]Nałożenie bitmapy bądź cavans na ekran
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

Witam... Otóż potrzebuję napisać program który będzie zarządzał wyświetlaniem meczy Half-Life... a raczej nagrywaniem i późniejszym odtwarzaniem... chodzi mi o dwie rzeczy które są podobne - nałożenie na sam wierzch bitmapy półprzeźroczystej - żeby była nawet po przejściu do gry (Half_life) w trybie pełnoekranowym...

tak samo chciałbym, aby ekran się na komendę ściemniał (prócz watemarku), a potem rozjaśniał - mam już napisane funkcje które przechwytują zdarzenie... tylko teraz jak manipulować kontrastem, jasnością ekranu? - myślałem aby nałożyć na cały ekran czarny trójkąt który przykryłby całość, albo biały który by to rozjaśnił ? - co wy na to? sam nie wiem?

Pozdrawiam

Riddle
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 10227
0

Nie wiem czy moje rozwiązanie będzie szybko działać (raczej na pewno nie) ale możesz użyć funkcji RGB i wyliczyć średnią arytmetyczną każdego pixela.
Jeżeli jakiś ma być bardziej dominujący to weź średnią warzoną.
Chyba wiesz jak to się robi?

Jakbyś nie wiedział to tak:

Kopiuj
var
  X, Y: Integer;
begin
 Średnia_Warzona := 0.3 * X + 0.7 * Y;  //W tym wypadku Y będzie bardziej dominujące;
end;

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.