przyspieszenie rysowania przez putpixel

przyspieszenie rysowania przez putpixel
wilkwielki
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 683
0

sprawa ma się tak, rysowanie jest przez SetPixel(mydc, x, y, COLOR); tylko przy tekxturach 512x512 to jest 1-2 klatki na sekunde , czy można załączyć jakoś akceleracje sprzętową rysowania tej grafiki? przecież np pulpit systemu windows działa natychmiastowo z akceleracją bo tak by klatkowało .....

tBane
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Poznań
  • Postów: 540
3

Rysowanie po pikselu jest zawsze powolne i ogólnie nie stosuje się. Lepiej renderować teksturę.

wilkwielki
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 683
0

kończe pisać silniczek do renderingu grafiki w konsoli i tak się zastanawiam jak przyspieszyć rysowanie jak skoncze dam znać i pokaże cały projekt, przecież OpenGl czy DirectX DDraw odwołuje się do procesora graficznrgo, nie wierze że nie da się tego putpixela przyspieszyć, muszą istnieć funkcje inicjujące akceleracje sprzetową do konsoli

wilkwielki
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 683
0

do linii poleceń , nie w trybie tekstowym , obrazki będą bezpośrednio w konsoli ,
mam pytanie czy tą funkcją https://learn.microsoft.com/en-us/windows/console/readconsoleoutput?redirectedfrom=MSDN można pobrać wysokosc i szerokość rozmiaru okna konsoli w pixelach?

po tłumaczeniu https://learn-microsoft-com.translate.goog/en-us/windows/console/readconsoleoutput?redirectedfrom=MSDN&_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl

wilkwielki
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 683
0

ta funkcja ReadConsoleOutput jest do kitu pobiera w kolumnach i w wierszach a to nie to
EDIT: lpReadRegion [in, out]
Wskaźnik do struktury SMALL_RECT . Na wejściu członkowie struktury określają współrzędne lewego górnego i prawego dolnego rogu prostokąta bufora ekranu konsoli , czy to pobiera czy się ustawia, jak pobiera moze ktos pomóc mi okiełznać tą funkcje ... proszę ....

Marius.Maximus
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 2202
0

'kończe pisać silniczek do renderingu grafiki"

Moim skromnym zdaniem to jeszcze nie kończysz !
Dokładnie to jeszcze nie zaczęłaś !
Aby cokolwiek napisać warto najpierw popatrzeć jak działają inne proste biblioteki
I dopiero potem jak nie znajdziesz swoje biblioteki piszesz swój ideał lepszy od tych co używałeś
Taka moja sugestia ale można moje uwagi zignorować ja większość życia pisałem w Delphi i od niedawna zmieniłem front na c++ wiec co ja tam wiem

SL
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 1023
1

Zmieniłbym podejście: najpierw cały obrazek operuje na tablicy 2D, która potem jest w całości całości przekazywana do SetPixel. Dzięki temu wywołujesz SetPixel tylko raz na piksel a zakładam, że SetPixel działa bardzo wolno

Dalej szukałbym funkcji, która pozwala na to samo co SetPixel ale wielu pixeli. A najlepiej to znajdź w internecie jak ludzie to robią, jest mnóstwo taki bibliotek

LukeJL
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 8488
0

Co to jest za API w ogóle? Tam widzę, że dałeś dokumentację Microsoftu, czy to znaczy, że korzystasz z windowsowego API? Jakieś GDI czy coś? Czy coś innego?

W każdym razie poszukałbym czegoś w tym API, co będzie się nazywać texture albo bitmap, image czy podobnie.
Coś, co ci pozwoli na dostanie się do buforu i działanie na tablicy pikseli w pamięci. Wtedy ustawianie piksela to po prostu podmianka czegoś w pamięci RAM, czyli byłoby to szybkie (chociaż jak byś przejeżdżał przez ileś pikseli w pamięci, to też mogłoby zamulić, chyba że możesz shadery w GPU robić w tym API. Co ty w ogóle chcesz wyświetlać konkretnie?).

No i potem taką teksturę/bitmapę można by od razu wyświetlić już po zakończonej operacji.

wilkwielki
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 683
0

tzn tak , jak wywoływana jest instrukcja rysowania obiektów to wpisy są do tablicy a na samym koncu po finalizacji jest pojedynzca tekstura bufforu z grafika renderowana , tak windowsowe API 😀 , wiem jak działą rendering grafiki bo np w OpenGl sam przesiedziałem w tym 18 lat życia
jak skoncze to zapodam mój projekt na forum, pisane jest w vc++6.0 c++98 ale postaram sie z lekka przerobic na c++11 aby kompilowało pod g++

wilkwielki
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 683
0

do Marius.Maximus "Dokładnie to jeszcze nie zaczęłaś !" jak śmiesz pisać że ktos czegos nie robi jak robi i pisze ze robi to tzn ze ne kłamie a ty oskarżasz człowieka o kłamstwo które nie ma , to nie ładnie , a tak osobiście to się nie znamy i nie znasz moich mozliwości

wilkwielki
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 683
0

g++ ma problem z taki kodem:

#include <windows.h>
#include <iostream>
#include <string.h>
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <conio.h>

using namespace std;

int main(int argc, char* argv[])
{
HWND myconsole;
HDC mydc;
COLORREF COLOR;

myconsole = GetConsoleWindow();
mydc = GetDC(myconsole);

COLOR= RGB(0,255,0);
SetPixel(mydc, 5, 5, COLOR);

system("pause");
return 0;
}

to jest podstawa i nie działa na g++

c:\temp\DrawConsole_g++>g++ main.cpp -o main.exe
C:/msys64/mingw64/bin/../lib/gcc/x86_64-w64-mingw32/14.2.0/../../../../x86_64-w64-mingw32/bin/ld.exe: C:\Users\Dom\AppData\Local\Temp\ccuqLlHq.o:main.cpp:(.text+0x57): undefined reference to `__imp_SetPixel'
collect2.exe: error: ld returned 1 exit status

c:\temp\DrawConsole_g++>pause
Press any key to continue . . .

wilkwielki
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 683
1

juz mam trzeba dodac biblioteke gdi32.lib
g++ main.cpp -l gdi32 -o main.exe
skoncze projekt i potem zapodam

Marius.Maximus
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 2202
1

@wilkwielki: Psy szczekają karawana jedzie dalej, najważniejsze aby to co robisz dawało Ci szeroko pojętą radość.

wilkwielki
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 683
0

zdrówko po kieliszku hoop 😀

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.