Konfiguracja OpenGL glaux

Konfiguracja OpenGL glaux
tBane
  • Rejestracja:prawie 2 lata
  • Ostatnio:2 minuty
  • Lokalizacja:Poznań
  • Postów:319
0

Witam. Mam kod z następującymi nagłówkami

Kopiuj
#include <GL/GL.h>						// standardowy  plik nag³ówkowy OpenGL
#include <GL/GLU.h>						// plik nag³ówkowy biblioteki GLU
#include <GL/GLAux.h>					// plik nag³ówkowy pomocniczych funkcji OpenGL

Chciałbym skompilować ten projekt ale nie wiem skąd pobrać bibliotekę glaux i jak skonfigurować projekt. Wie ktoś może ?

Jak na razie zrobilem coś takiego:

Ustawiamy właściwości projektu:
Wszystkie Konfiguracje:

  • C/C++ -> General -> Additional Include Directiories: C:\glaux\include;%(AdditionalIncludeDirectories)

  • Linker -> General -> Additional Library Directories: C:\glaux\lib;%(AdditionalLibraryDirectories)

  • Linker -> Input -> Additional Dependencies (dodać wszystkie z enterami):
    opengl32.lib
    glu32.lib


W wolnych chwilach od codzienności programuję hobbystycznie Edytor gier RPG 2D.
Technologie, z których korzystam to C++ oraz SFML 2.6.
edytowany 1x, ostatnio: tBane
lion137
  • Rejestracja:około 8 lat
  • Ostatnio:około 2 godziny
  • Postów:4935
0

A szukałeś jej na necie i spróbowałeś dodać?


tBane
  • Rejestracja:prawie 2 lata
  • Ostatnio:2 minuty
  • Lokalizacja:Poznań
  • Postów:319
0

@lion137 tak, szukam w necie i od godziny kopiuje i wklejam pliki i konfiguruję projekt i nadal nie działa.


W wolnych chwilach od codzienności programuję hobbystycznie Edytor gier RPG 2D.
Technologie, z których korzystam to C++ oraz SFML 2.6.
Azarien
  • Rejestracja:ponad 21 lat
  • Ostatnio:2 minuty
0

glaux to baaaaardzo stara biblioteka. Tak stara, że w necie znajdziesz 15-letnie i starsze wątki o tym jak ktoś tej libki szuka i już wtedy była stara i trudna do znalezienia w działającej z danym kompilatorem wersji. A o 64 bitach to w ogóle zapomnij.

Polecałbym przepisać program na FreeGLUT, której to biblioteki używa się z grubsza tak samo tylko funkcje się trochę inaczej nazywają.

edytowany 3x, ostatnio: Azarien
tBane
  • Rejestracja:prawie 2 lata
  • Ostatnio:2 minuty
  • Lokalizacja:Poznań
  • Postów:319
0

Szkoda, bo mam całą masę programów napisanych w OpenGL glaux i mógłbym się z nich uczyć a tak to musze znowu zaczynać od zera :-/


W wolnych chwilach od codzienności programuję hobbystycznie Edytor gier RPG 2D.
Technologie, z których korzystam to C++ oraz SFML 2.6.
edytowany 1x, ostatnio: tBane
Azarien
no nie tak od zera, przepisanie z glaux na FreeGLUT-a nie jest bardzo skomplikowane, to jest głównie zmiana nazw wywoływanych funkcji. fakt, że to jest jakaś dodatkowa robota.
wilkwielki
  • Rejestracja:ponad rok
  • Ostatnio:2 dni
  • Postów:427
0

to jest tak trzeba podać
#include <GL/GLAux.h>
oraz dopisać biblioteke: glaux.lib
wtedy będzie działało i powinno
w g++ powinno być tak: g++ main.cpp -l glaux -o main.exe
czyli razem g++ main.cpp -l glu32 -l opengl32 -l gdi32 -l glaux -o main.exe
glaux to zestaw gotowych modeli to prawda to jest juz troche stare ale powinno nadal działać

edytowany 1x, ostatnio: wilkwielki
Azarien
problem jest ze znalezieniem działającej i kompatybilnej z dzisiejszymi kompilatorami biblioteki glaux.lib.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.