Napisz klasę Funkcja, w której zdefiniujesz:
prywatne pole x;
publiczną czysto wirtualną metodę value zwracającą wartość funkcji w punkcie x;
Napisz klasy pochodne określające funkcje: liniową, kwadratową, sinusoidalną. W razie potrzeby dodaj do klas odpowiednie metody. Napisz funkcję main, w której przetestujesz napisane klasy.
Czy dobry jest początek ? I czy poprawnie jest udostępnione prywatne pole x ?
using namespace std;
class Funkcja{
private:
float x;
public:
virtual void pole()=0;
Funkcja(float x)
{
this->x=x=1;
}
void set_x(float x)
{
this->x = x;
}
int get_x()
{
return x;
}
};
class Liniowa : public Funkcja{
public:
void pole()
{
this->set_x(2.0);
}
};
class Kwadratowa : public Funkcja
{
};
class Sinusoida : public Funkcja{
public:
virtual void pole(){
cout<<"Sinusoida "<<1<<endl;
}
};```