Otóż mam labirynt. Załóżmy że ten labirynt to 2-wymiarowa tablica Integerów. 0 - Puste pole; 1, 2 - Zajęte; 3 - Punkt A; 4 - Punkt B; (Przy okazji Punkty A i B nie leżą na ścianach labiryntu tylko gdzieś wewnątrz).
Noi przez cały dzień próbowałem wymyślić algorytm szukający najkrótszej drogi między punktami A i B, omijając Zajęte miejsca. Mógłby ktoś poradzić?
W tagu jest komiwojażer, bo czytałem artykuł w którym punktem A był komiwojażer, który chciał dojść do Wyjścia, którym jest punkt B. Niestety to było tylko dla labiryntów 10x10 które mają dokładnie jedno wyjście i jedno wejście.
A mi takie coś nie pasuje.
Ps; Wolałbym uniknąć chodzenia na skosy, tylko góra-dół, lewo-prawo.