Jakiej jednostki najczęściej używacie dla funkcji rotate? Jaka jest konwencja? Widziałam że jest deg, turn, rad też wchodzi. Stosuje się raczej deg?
Jaka jest najczęściej używana jednostka dla funkcji rotate?
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 518
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 1007
Jak Math.cos() przyjmuje radiany to bym się tego trzymał
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
A jakie to ma znaczenie? To tak jakby zapytać w jakiej jednostce mierzyć temperaturę albo jak ustalać rozmiar czcionki, w pikselach czy rem :o
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 150
Dla kątów będących wielokrotnością typowych wartości (n×30º, n×45º) łatwiej używać deg (ktoś pamięta ile radianów ma 90º?). Dla kątów wyliczanych (np. nachylenie 1:4) — rad.
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Silesia/Marki
- Postów: 5550
-daniel- napisał(a):
Dla kątów będących wielokrotnością typowych wartości (n×30º, n×45º) łatwiej używać deg (ktoś pamięta ile radianów ma 90º?). Dla kątów wyliczanych (np. nachylenie 1:4) — rad.
2 pi rad to cały okrąg, więc 90 stopni to 1/2 pi radiana. Sprawdziłem na wiki i dobrze pamiętam :D
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 8488
No tak, to wiadomo (i każdy to powinien pamiętać, kto chce używać funkcji trygonometrycznych w programowaniu). Tylko pytanie, czy w CSS jest łatwy sposób na użycie liczby pi z dużą dokładnością (w JS jest, bo Math.PI, a w CSS?).
No i stopnie są wygodniejsze w obsłudze przez człowieka i CSS ma wbudowaną ich obsługę (w przeciwieństwie do JSa). Więc obstawiałbym przy deg, jeśli nie ma innej potrzeby.
turn
O, faktycznie. Nie wiedziałem o tej jednostce. Ale dla mnie to trochę przerost formy nad treścią, chociaż w sumie może to być przydatne pewnie przy robieniu kilku obrotów (np. 7turn zamiast liczyć ile to jest w stopniach).
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 150
Powyżej w komentarzu napisałem, ze pewnie 1.57rad zamiast 90º pewnie by wystarczyło. Okazuje się, że czasami taka dokładność może być za mała.
https://jsfiddle.net/vjmfs25o/
<html>
<head>
<style>
.leftbox
{
position: absolute;
left: 20px;
top: 20px;
width: 500px;
height: 1000px;
background-color: #000;
}
.rightbox
{
position: absolute;
left: 270px;
top: 270px;
width: 1000px;
height: 500px;
background-color: #444;
transform: rotate( -1.57rad );
}
</style>
</head>
<body>
<div class="leftbox"></div>
<div class="rightbox"></div>
</body>
Dla pełnych kątów zdecydowanie lepiej używać wartości wyrażonych w stopniach.
P.S.
Dla webmasterów wkuwających radiany na pamięć, pamiętać minimum 4 miejsca po przecinku.
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 3
Czy ktoś jest w stanie pomóc jaki sposób wyśrodkować obracanie według środka obiektu a nie od górnej lewej krawędzi? W linku poniżej jak przykład. Próbowałem już za pomocą translate(150px,200px) ale coś nie chce przesunć...
https://jsfiddle.net/D4NI3L/uq2hy59c/3/
Jest jakiś na to dodatkowy sposób?
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 5046
Ja bym uderzył, że kwaterion. Przynajmniej w grach. Tak mi się wydaje.
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Silesia/Marki
- Postów: 5550
Juhas napisał(a):
Ja bym uderzył, że kwaterion. Przynajmniej w grach. Tak mi się wydaje.
Ale przecież kwaterion to liczba a nie jednostka. I poza tym używana w grafice 3D a nie w CSS
Po przeczytaniu wypowiedzi stwierdzam że moja osobista lista preferencji to:
- turn - do ćwiartek obrotu włącznie
- deg - dla różnic mniejszych niż ćwiartka
- grad - w zasadzie nie wiem po co są skoro mamy stopnie
- rad - niestety CSS nie ma zdefiniowanej stałej Pi. Chociaż w SCSS można zdefiniować, ale nie widać zalet