Jaka jest najczęściej używana jednostka dla funkcji rotate?

Jaka jest najczęściej używana jednostka dla funkcji rotate?
LI
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 518
0

Jakiej jednostki najczęściej używacie dla funkcji rotate? Jaka jest konwencja? Widziałam że jest deg, turn, rad też wchodzi. Stosuje się raczej deg?

Spearhead
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 1007
1

Jak Math.cos() przyjmuje radiany to bym się tego trzymał

.__.
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

A jakie to ma znaczenie? To tak jakby zapytać w jakiej jednostce mierzyć temperaturę albo jak ustalać rozmiar czcionki, w pikselach czy rem :o

DA
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 150
0

Dla kątów będących wielokrotnością typowych wartości (n×30º, n×45º) łatwiej używać deg (ktoś pamięta ile radianów ma 90º?). Dla kątów wyliczanych (np. nachylenie 1:4) — rad.

KamilAdam
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Silesia/Marki
  • Postów: 5550
0
-daniel- napisał(a):

Dla kątów będących wielokrotnością typowych wartości (n×30º, n×45º) łatwiej używać deg (ktoś pamięta ile radianów ma 90º?). Dla kątów wyliczanych (np. nachylenie 1:4) — rad.

2 pi rad to cały okrąg, więc 90 stopni to 1/2 pi radiana. Sprawdziłem na wiki i dobrze pamiętam :D

LukeJL
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 8488
0

No tak, to wiadomo (i każdy to powinien pamiętać, kto chce używać funkcji trygonometrycznych w programowaniu). Tylko pytanie, czy w CSS jest łatwy sposób na użycie liczby pi z dużą dokładnością (w JS jest, bo Math.PI, a w CSS?).

No i stopnie są wygodniejsze w obsłudze przez człowieka i CSS ma wbudowaną ich obsługę (w przeciwieństwie do JSa). Więc obstawiałbym przy deg, jeśli nie ma innej potrzeby.

turn

O, faktycznie. Nie wiedziałem o tej jednostce. Ale dla mnie to trochę przerost formy nad treścią, chociaż w sumie może to być przydatne pewnie przy robieniu kilku obrotów (np. 7turn zamiast liczyć ile to jest w stopniach).

DA
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 150
0

Powyżej w komentarzu napisałem, ze pewnie 1.57rad zamiast 90º pewnie by wystarczyło. Okazuje się, że czasami taka dokładność może być za mała.
https://jsfiddle.net/vjmfs25o/

Kopiuj
<html>
<head>
<style>
.leftbox
{
	position: absolute;
	left: 20px;
	top: 20px;
	width: 500px;
	height: 1000px;
	background-color: #000;
}
.rightbox
{
	position: absolute;
	left: 270px;
	top: 270px;
	width: 1000px;
	height: 500px;
	background-color: #444;
	transform: rotate( -1.57rad );
}
</style>
</head>
<body>
<div class="leftbox"></div>
<div class="rightbox"></div>
</body>

Dla pełnych kątów zdecydowanie lepiej używać wartości wyrażonych w stopniach.

P.S.
Dla webmasterów wkuwających radiany na pamięć, pamiętać minimum 4 miejsca po przecinku.

Daniel Murawski
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 3
0

Czy ktoś jest w stanie pomóc jaki sposób wyśrodkować obracanie według środka obiektu a nie od górnej lewej krawędzi? W linku poniżej jak przykład. Próbowałem już za pomocą translate(150px,200px) ale coś nie chce przesunć...

https://jsfiddle.net/D4NI3L/uq2hy59c/3/

Jest jakiś na to dodatkowy sposób?

JU
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 5046
0

Ja bym uderzył, że kwaterion. Przynajmniej w grach. Tak mi się wydaje.

KamilAdam
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Silesia/Marki
  • Postów: 5550
0
Juhas napisał(a):

Ja bym uderzył, że kwaterion. Przynajmniej w grach. Tak mi się wydaje.

Ale przecież kwaterion to liczba a nie jednostka. I poza tym używana w grafice 3D a nie w CSS

Po przeczytaniu wypowiedzi stwierdzam że moja osobista lista preferencji to:

  1. turn - do ćwiartek obrotu włącznie
  2. deg - dla różnic mniejszych niż ćwiartka
  3. grad - w zasadzie nie wiem po co są skoro mamy stopnie
  4. rad - niestety CSS nie ma zdefiniowanej stałej Pi. Chociaż w SCSS można zdefiniować, ale nie widać zalet

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.