Ale Waszym zdaniem co jest lepsze do podstawowych animacji banerowych, canvas czy jquery (np. animate , css itp) ?
do animacji banerowych najlepszy jest AdBlock :)
Natomiast jeśli nie chcesz użyć AdBlocka i nie tylko nie masz nic przeciwko, ale nawet o dziwo chcesz zrobić baner reklamowy, to najłatwiejsza opcja w tym przypadku to CSS3 (transitions, animations). jQuery ci nawet nie potrzebne (chyba, że do ustawienia addClass/removeClass, chociaż to można zrobić w czystym JS). Po prostu ustawiasz odpowiednie klatki kluczowe czy definiujesz efekty przejścia w regułach CSS.
Z drugiej strony kiedyś męczyłem się ileś dni z prostą animacją w CSS, w końcu zrobiłem tę animację w raptem 2 godziny używając Canvasa (Canvas jest bardziej przewidywalny, a w CSS wszystko na siebie wpływa i jak coś zmienisz w jednym elemencie, to wszystko inne może się rozjechać).
Kiedyś musiałem jednak się też poddać i użyć jQuery.animate, ponieważ czysty CSS źle mi liczył wysokość elementu (a jQuery magicznie coś tam przeliczał pod spodem, żeby było dobrze).
Więc wszystko zależy. Ale z tego co piszesz to szedłbym najpierw albo w CSS albo w SVG.
Animacja oparta na zdjęciach, czyli powiększanie, przemieszczanie, zmiany kształtu
W CSS łatwo zrobić animację, powiększanie (scale), przemieszczanie(translate), obrót(rotate), zabawy z przezroczystością(opacity)...
natomiast nie wiem co to jest zmiana kształtu? Możesz sprecyzować?
do canvasa są biblioteki wspomagające, zapewne by Ci się przydało, bo surowy canvas jest ... surowy.
A dokładniej: eventów myszy nie ma czy efektów typu easing/tweening itp. Bo samo wyświetlanie i poruszanie obiektami jest dość łatwe i dużo można zdziałać na samym Canvasie (o ile się nie potrzebuje ficzerów, których w canvasie nie ma).
No ale sam CSS3 ma z automatu bez żadnej biblioteki pełno efektów do animacji (i eventy myszy ofc), więc canvas zwykle niepotrzebny.