wydobycie piksela z obrazka w javascript

0

Witam! Piszę grę na zaliczenie w javascript. Ładuję obrazek .gif z dysku np. 50x50px i potrzebuję aby wydobyć 4 piksele z tego obrazka i wyświetlenie ich w takiej formie (cztery kolorowe kwadraciki w kwadracie). Czy ma ktoś jakiś pomysł jak to zrobić?

0

No możesz zrobić div'a 4x4 i w tym divie przesunąć obrazek np. potrzebujesz 20-24x20-24 to przesuwasz ten obrazek top, left na 20 i masz te 4x4 ale nie wiem czy o to ci chodziło

0

@konrados:
Szkoda, że seba Ci nie odpisał, bo niby coś takiego mogłoby mu pomóc, ale z drugiej strony, jeśli chciałby np. przeskalować te 4 piksele tak, żeby wyświetlić je jako większe kafelki lub gdyby chciał z nich zrobić cokolwiek bardziej użytecznego, to potrzebowałby czegoś innego...

@seba25:
A w jakich przeglądarkach ma to działać?

W nowoczesnych może pomóc Ci obiekt canvas. Służy do rysowania obrazków piksel po pikselu; umożliwia też pobranie koloru piksela o danych współrzędnych. Ma też funkcję drawImage(), która rysuje na canvasie obrazek z elementu img (czyli np. GIF-a) -- i wtedy możesz pobrać kolor danego piksela za pomocą normalnego interfejsu canvasa.

Masz to opisane np. tutaj:
http://stackoverflow.com/questions/1041399/how-to-use-javascript-or-jquery-to-read-a-pixel-of-an-image

Nawet w IE, gdzie nie ma natywnego wsparcia dla canvasa, można użyć biblioteki explorercanvas: http://code.google.com/p/explorercanvas/downloads/list Nie pamiętam, czy wspiera drawImage(), ale możesz spróbować.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1