1.5 GB aplikacje to tworzenia obiektów 3D

1.5 GB aplikacje to tworzenia obiektów 3D
JB
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Holandia
  • Postów: 853
0

Ktoś dał radę wepchnąć do aplikacji cały internet xD

screenshot-20240803221539.png

Wibowit
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: XML Hills
0

myślę, że ze 40 32-bitowych windowsów by się zmieściło:

Manna5
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Kraków
  • Postów: 667
0

Mam wrażenie że twórcy (przynajmniej płatnego) oprogramowania typu edytory wideo czy programy inżynierskie upychają strasznie dużo funkcjonalności w jednym programie który robi się wielki, bo gdyby podzielili to na część główną i różne wtyczki, to użytkownik mógłby kupić tylko wtyczki z faktycznie potrzebnymi mu funkcjonalnościami co by się nie opłacało dla firmy sprzedającej program.

MI
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 96
0

Siedzę trochę w programach inżynierskich, kilku producentów już próbowało przejść na chmurę ale opór użytkowników i firm jest tak duży, że jeszcze nikomu się to w pełni nie udało. Żyjemy z takimi potworkami napisanymi w c++ gdzie core aplikacji pamięta lata 90te, a dokumentacja potrafi przyprawić o ból głowy, dopisać jakieś skrypty czy wtyczki do tego jest niezłym poligonem.

bagietMajster
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 447
2

1gb dysku to koszt teraz ilu? 30 groszy? Mniej? Po to mamy dyski i ram żeby ich używać a nie instalować jakieś potworki oszczędzające miejsce które i tak kupiliśmy.

KB
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Śląsk / Remote
  • Postów: 112
1

Blender jest 4 razy mniejszy. Zrobisz w nim ultra realistyczną wizualizację, animacje z silnikiem fizycznym, model do gry i model do drukarki 3D.

Spine
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6968
1
Manna5 napisał(a):

Mam wrażenie że twórcy (przynajmniej płatnego) oprogramowania typu edytory wideo czy programy inżynierskie upychają strasznie dużo funkcjonalności w jednym programie który robi się wielki, bo gdyby podzielili to na część główną i różne wtyczki, to użytkownik mógłby kupić tylko wtyczki z faktycznie potrzebnymi mu funkcjonalnościami co by się nie opłacało dla firmy sprzedającej program.

Ten Meshroom jest open source...
https://github.com/alicevision/Meshroom

Jest napisany w Pythonie.
Jego pobrany kod ma ~800kB.

Reszta to pewnie zależności.
Np. ich framework:
https://github.com/alicevision/AliceVision

Pobrane repo to 11MB.
Ale ono też ma swoje zależności: https://github.com/alicevision/AliceVision/blob/develop/INSTALL.md

No i tak to się rozkręca...

Jeśli projekt używa danych z uczenia maszynowego (AI), to one też swoje ważą.

KaBeS napisał(a):

Blender jest 4 razy mniejszy. Zrobisz w nim ultra realistyczną wizualizację, animacje z silnikiem fizycznym, model do gry i model do drukarki 3D.

Meshroom jest do wizji komputerowej i fotogrametrii.
Nie używałem, ale np. w tutorialu ( https://digitalarthub.net/3d/blender-photogrammetry-tutorial/ ) piszą:

What do I need to get started?

[...]

  • Blender
  • Meshroom
  • [...]

Czyli może Blender sam w sobie nie ma takich rzeczy, jakie daje Meshroom?

FA
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: warszawa
  • Postów: 315
0

Widze tu dwa scenariusz, w którymś punkcie ktoś grubo się pomylił i pobierasz skrypty i dll w kilku równych wersjach zeby działało. Druga opcją jest że pobierasz jakies przykładowe projekty grafiki lub modele i to one zajmują miejsce.
Albo tak jak pisze @Spine wszystko ma zaleznosci od wszystkiego i finalnie pobierasz po 10 wersji nie wiadomo czego.

Spine
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6968
2

Jak ktoś ściągnie, to może sprawdzić ile miejsca zajmują poszczególne pliki....
https://alicevision.org/#meshroom

@johnny_Be_good jak mogłeś na to nie wpaść?
Za duży rachunek za internet przyjdzie?

screenshot-20240804130524.png

JB
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Holandia
  • Postów: 853
0
Spine napisał(a):

Jak ktoś ściągnie, to może sprawdzić ile miejsca zajmują poszczególne pliki....
https://alicevision.org/#meshroom

@johnny_Be_good jak mogłeś na to nie wpaść?
Za duży rachunek za internet przyjdzie?

screenshot-20240804130524.png

Nie po prostu właśnie opracowuje takie rozwiązania jak te w openCV i to jest 1MB nie 1,5 GB

screenshot-20240804143351.png

Spine
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6968
0

@johnny_Be_good:

johnny_Be_good napisał(a):

Nie po prostu właśnie opracowuje takie rozwiązania jak te w openCV i to jest 1MB nie 1,5 GB

A czy używasz opencv_cudafilters4.dll?
Tobie może to jest niepotrzebne. Ale to, że Ty nie używasz jakiejś funkcjonalności pakietu oprogramowania, nie oznacza, że ktoś inny jej nie używa.

JB
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Holandia
  • Postów: 853
0
Spine napisał(a):

@johnny_Be_good:

johnny_Be_good napisał(a):

Nie po prostu właśnie opracowuje takie rozwiązania jak te w openCV i to jest 1MB nie 1,5 GB

A czy używasz opencv_cudafilters4.dll?
Tobie może to jest niepotrzebne. Ale to, że Ty nie używasz jakiejś funkcjonalności pakietu oprogramowania, nie oznacza, że ktoś inny jej nie używa.

Prawie wszystko co robię ma maksymalnie 6MB.

Spine
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6968
1

@johnny_Be_good: To napisz do twórców Meshrooma, co powinni poprawić:
Kontakt: https://github.com/alicevision/Meshroom?tab=readme-ov-file#contact

somekind
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Wrocław
4
johnny_Be_good napisał(a):

Prawie wszystko co robię ma maksymalnie 6MB.

Genialne!
Wstawiam sobie ten cytat w stopkę.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.