Ktoś dał radę wepchnąć do aplikacji cały internet xD

Ktoś dał radę wepchnąć do aplikacji cały internet xD

myślę, że ze 40 32-bitowych windowsów by się zmieściło:
Mam wrażenie że twórcy (przynajmniej płatnego) oprogramowania typu edytory wideo czy programy inżynierskie upychają strasznie dużo funkcjonalności w jednym programie który robi się wielki, bo gdyby podzielili to na część główną i różne wtyczki, to użytkownik mógłby kupić tylko wtyczki z faktycznie potrzebnymi mu funkcjonalnościami co by się nie opłacało dla firmy sprzedającej program.
Siedzę trochę w programach inżynierskich, kilku producentów już próbowało przejść na chmurę ale opór użytkowników i firm jest tak duży, że jeszcze nikomu się to w pełni nie udało. Żyjemy z takimi potworkami napisanymi w c++ gdzie core aplikacji pamięta lata 90te, a dokumentacja potrafi przyprawić o ból głowy, dopisać jakieś skrypty czy wtyczki do tego jest niezłym poligonem.
1gb dysku to koszt teraz ilu? 30 groszy? Mniej? Po to mamy dyski i ram żeby ich używać a nie instalować jakieś potworki oszczędzające miejsce które i tak kupiliśmy.
Blender jest 4 razy mniejszy. Zrobisz w nim ultra realistyczną wizualizację, animacje z silnikiem fizycznym, model do gry i model do drukarki 3D.
Manna5 napisał(a):
Mam wrażenie że twórcy (przynajmniej płatnego) oprogramowania typu edytory wideo czy programy inżynierskie upychają strasznie dużo funkcjonalności w jednym programie który robi się wielki, bo gdyby podzielili to na część główną i różne wtyczki, to użytkownik mógłby kupić tylko wtyczki z faktycznie potrzebnymi mu funkcjonalnościami co by się nie opłacało dla firmy sprzedającej program.
Ten Meshroom jest open source...
https://github.com/alicevision/Meshroom
Jest napisany w Pythonie.
Jego pobrany kod ma ~800kB.
Reszta to pewnie zależności.
Np. ich framework:
https://github.com/alicevision/AliceVision
Pobrane repo to 11MB.
Ale ono też ma swoje zależności: https://github.com/alicevision/AliceVision/blob/develop/INSTALL.md
No i tak to się rozkręca...
Jeśli projekt używa danych z uczenia maszynowego (AI), to one też swoje ważą.
KaBeS napisał(a):
Blender jest 4 razy mniejszy. Zrobisz w nim ultra realistyczną wizualizację, animacje z silnikiem fizycznym, model do gry i model do drukarki 3D.
Meshroom jest do wizji komputerowej i fotogrametrii.
Nie używałem, ale np. w tutorialu ( https://digitalarthub.net/3d/blender-photogrammetry-tutorial/ ) piszą:
What do I need to get started?
[...]
- Blender
- Meshroom
- [...]
Czyli może Blender sam w sobie nie ma takich rzeczy, jakie daje Meshroom?
Widze tu dwa scenariusz, w którymś punkcie ktoś grubo się pomylił i pobierasz skrypty i dll w kilku równych wersjach zeby działało. Druga opcją jest że pobierasz jakies przykładowe projekty grafiki lub modele i to one zajmują miejsce.
Albo tak jak pisze @Spine wszystko ma zaleznosci od wszystkiego i finalnie pobierasz po 10 wersji nie wiadomo czego.
Jak ktoś ściągnie, to może sprawdzić ile miejsca zajmują poszczególne pliki....
https://alicevision.org/#meshroom
@johnny_Be_good jak mogłeś na to nie wpaść?
Za duży rachunek za internet przyjdzie?

Spine napisał(a):
Jak ktoś ściągnie, to może sprawdzić ile miejsca zajmują poszczególne pliki....
https://alicevision.org/#meshroom@johnny_Be_good jak mogłeś na to nie wpaść?
Za duży rachunek za internet przyjdzie?
Nie po prostu właśnie opracowuje takie rozwiązania jak te w openCV i to jest 1MB nie 1,5 GB

johnny_Be_good napisał(a):
Nie po prostu właśnie opracowuje takie rozwiązania jak te w openCV i to jest 1MB nie 1,5 GB
A czy używasz opencv_cudafilters4.dll?
Tobie może to jest niepotrzebne. Ale to, że Ty nie używasz jakiejś funkcjonalności pakietu oprogramowania, nie oznacza, że ktoś inny jej nie używa.
Spine napisał(a):
johnny_Be_good napisał(a):
Nie po prostu właśnie opracowuje takie rozwiązania jak te w openCV i to jest 1MB nie 1,5 GB
A czy używasz
opencv_cudafilters4.dll?
Tobie może to jest niepotrzebne. Ale to, że Ty nie używasz jakiejś funkcjonalności pakietu oprogramowania, nie oznacza, że ktoś inny jej nie używa.
Prawie wszystko co robię ma maksymalnie 6MB.
@johnny_Be_good: To napisz do twórców Meshrooma, co powinni poprawić:
Kontakt: https://github.com/alicevision/Meshroom?tab=readme-ov-file#contact
johnny_Be_good napisał(a):
Prawie wszystko co robię ma maksymalnie 6MB.
Genialne!
Wstawiam sobie ten cytat w stopkę.