Tesla Model 3

0

Warto? Jakie macie wrażenia?
Taki samochód to pasuje do programisty.

Porównując do aut spalinowych to jest dość tani: 206k, a z autonomicznym pilotem jakieś 240k i dostajesz ok. 300 km.
Dla porównania Audi A4 190km, normalnie wyposażony zaczyna się od 220k, Lexus NX czy Lexus ES zaczyna się od 240 z hybrydą niecałe 200km.

4

Ostatnio wyskoczył mi filmik iż w tesli 3 nie ma przycisku żeby otworzyć schowek XD Można głosowo, albo z menu wybrać, albo zmarnować przycisk do przypisywania skrótu XD

1

@LitwinWileński ale przy porównaniu chyba zapominasz o najważniejszym - zasięg i tankowanie/ładowanie. Jak nie jeździsz daleko to ok, ale jak jeździsz dużo to teslą może być ciężko

1
abrakadaber napisał(a):

@LitwinWileński ale przy porównaniu chyba zapominasz o najważniejszym - zasięg i tankowanie/ładowanie. Jak nie jeździsz daleko to ok, ale jak jeździsz dużo to teslą może być ciężko

Robię max 400 km, na wakacje i tak zawsze wynajmuje. Jak co 4h zrobię sobie 1h postoju to się nic nie stanie. Zamiast czytać książki w domu będę czytać przy ładowaniu, nie boli mnie to.

1

polecam obejrzeć przed podjęciem decyzji

0

Podstawowa kwestia o której wielu zapomina to serwis. Znajdź w swojej okolicy kogoś kto ogarnie takie sprzęty.

0

Dla mnie dealbreaker to brak normalnych migaczy

0

Jak patrze na wyczyny muska to twitterze to nic od niego nie kupie.

0

Generalnie najważniejsza rzecz w samochodzie, o której nikt nie mówi, lecz na którą każdy liczy to "faktor Macho". Model 3 to samochód dla ciepłych kluchów i pantoflarzy, nie ma tam nic z Macho (mam jeden na osiedlu, więc widzę jak się prezentuje na tle konkurencji). Ktokolwiek to projektował, skopał sprawę. Jeżeli facet ma mieć samochód od Tesli to tylko Cybertruck.

Poza tym samochód to kwestia indywidualna, ja bym w tej chili pod uwagę brał tylko SUVy bo większość wolnego czasu spędzam na bezdrożach.

0

Znam ludzi którzy przerabiali zakup ezgotycznych marek. Niby masz serwis bo jakiś dealer podpisał umowę ale tak na prawdę to nikt części na stocku nie trzyma więc czekasz tygodniami, a ludzie którzy są po szkoleniu to mają nikłe pojęcie o robocie. Plus jeszcze jak taki mechanik pracuje u dealera, a nie ma swój warsztat i na sprawy dealera ma ileś godzin.

Swego czasu kolega był w zarządzie jednej firmy. Gość majętny więc sobie sprawił Subaru. Na serwis i przeglądy jeździł do Berlina.

3

@LitwinWileński: samochód, który nie potrafi mi zawieźć tyłka powyzej 600-700km na strzała to wyrób samochodopodobny. 😂

1

faktor Macho

Faktor kompleksy* chciałeś powiedzieć?

1

Znam ludzi którzy przerabiali zakup ezgotycznych marek. Niby masz serwis bo jakiś dealer podpisał umowę ale tak na prawdę to nikt części na stocku nie trzyma więc czekasz tygodniami

Ja tak mialem z szyba do skody. Dwie pierwsze stlokly sie w transporcie jak jechaly z Czech XD

1

Zamówiłem Teslę 3.
Jak ktoś w przyszłości będzie miał pytania o autko to na privie podzielę się wrażeniami.

1

Na mój gust pełny elektryk w Polsce się nie sprawdzi. Zdecydowałbym się na niego tylko jako drugi samochód w rodzinie i wypadku gdybym miał dom z dobrze ogarniętymi panelami.
Tymczasem jako jedyny samochód nie wyobrażam sobie sytuacji że przy takim rozstawie ładowarek jak mamy teraz jeżdżenie tym samochodem nie jest irytujące.
Gdy cokolwiek się zepsuje nie jesteś w stanie tego nigdzie naprawić i czekasz na support z Niemiec(jeśli to się już zmieniło to niech ktoś napisze). Dodatkowo nie można ci będzie lada chwila parkować w podziemnych parkingach.

Więc za zbliżoną cenę dostajesz w sumie wybrakowany produkt. I teraz mniejsza cena energii zostanie zniwelowana większym ubezpieczeniem. A irytacja ciągłym myśleniem że nie doładowałeś samochodu pozostanie na zawsze.

1

Niezbędne wyposażenie samochodu elektrycznego w polsce powiatowej:
screenshot-20240312084152.png

3
amd napisał(a):

Dodatkowo nie można ci będzie lada chwila parkować w podziemnych parkingach.

Bo? Szury na fb tak piszą? 😂 Elektryk to najmniej palne auto no i ograniczenie wjazdu LPG nie wynika z palności tylko z potrzeby odpowiedniej wentylacji przy LPG. Argument z ladowarkami zapewne zasadny ale tez jak 99% twoich jazd jest do tych 200km to nie powinno to byc az tak irytujace. Jak jestes przedstawicielem handlowym to auto nie dla ciebie ale w kolo komina czemu nie

2

Tesla 3 HL jest całkiem fajnym samochodem. Ma naprawdę niezłe przyspieszenie.
Niestety główną wadą wszystkich aut Tesla jest ich CEO.
Zalety pewnie znasz, jeśli chodzi o wady to jak dla mnie:

Automatyczne wycieraczki szorujące po suchej szybie, bo przecież zamiast czujników za 1$ można użyć tej samej kamery co obserwuje otoczenie.
Fantom breaking na autopilocie, bo przecież radary można zastąpić kamerami.
Brak czujników parkowania (oraz kamery w zderzaku)
Brak normalnych kierunkowskazów.
Mechanizm karania kierowcy (nie patrzysz na drogę, masz bana na autopilota).

2

Mechanizm karania kierowcy (nie patrzysz na drogę, masz bana na autopilota).

https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/s-l1600-jpg.999958/

2
abrakadaber napisał(a):

polecam obejrzeć przed podjęciem decyzji

Nie polecam, dużo bzdur połączonych ze standardową dla tego kanału ociupinką foliarstwa.
Tytuł oczywiście clickbaitowy.

1

5 miesięcy już jeżdzone. Będę szkalował Teslę gdzie tylko mogę.

SERWIS

  1. kołpak zaczął hałasować, pojechałem na serwis po ok mies. od zgłoszenia (masz do wyboru Wawę lub Katowice). Okazało się, że kołpak się pogruchotał i nie jest objęty gwarancją. Kupiłem go za 120 zł ale faktury nie dostałem mimo wypełnienia wszystkiego należycie. Na infolinii Tesli czeka się bardzo długo. Dodatkowo odkryli, że coś jest nie tak z zawieszeniem i jakieś tam luzy usunęli nie pamiętam i kazali mi się umówić na wymianę wahaczy. Żadnego papieru nic, w aplikacji miałem dostać info co zrobili, ale nic nie ma.
  2. Majstry coś spieprzyły i po ich wspaniałym serwisie z jednej osi zaczęły dochodzić piski przy niskich prędkościach.
  3. Po 2 mies. trafiłem na serwis. Mieli wymienić wahacze, ale nie wiem co zrobili, bo w aplikacji nic nie ma a gość zaraz po oddaniu auta uciekł. Salon był już zamknięty, serwis nie jest otwarty, to nie jest tak, że se mozesz wejść i pogadac z mechanikiem. Nie naprawili piszczenia. Dalej piszczy dalej! Do tego uszkodzili chyba kołpaki (ale ja uszkodziłem przy zdejmowaniu do podpomowania, ale robiłem to normalnie) bo znow trzaskają i pewnie znów po 150 zł za kołpak bez faktury by trzeba było wydac.

KULTURA
Obsługujący rozmawiiają w prymitywny sposób np. pytam gościa o dopłaty do elektryków, a on a dostał pan kiedyś coś za darmo?

JAZDA TESTOWA
Moja Tesla to ta starsza wersja z 2022. W środku jest ładna, przez kokpit przechodzi fajne drewienko.
Nowa wersja Tesli Highland rzeczywiście ma komfortowe zawieszenie w przeciwieństwie do tej starszej, ale wszędzie widać oszczędności. Kokpit na poziomie nie wiele lepszym od Hundaia. Tandeta straszna, plastikowe guziki jakby miały zaraz odpaść. Testowany egzemplarz 2000km przejechane a już zacinał się prawy kierunkowskaz i trzeszczały drzwi pasażera na nierównościach. Dodatkowo wrażenia z jazdy są mniej sportowe, taki bardziej mułowaty się wydaje.

Tesla to nie jest żadne premium.

0

@LitwinWileński: dziś wszystko jest premium, nawet banana już nie kupisz normalnego tylko premium Panie.

A jakość samochodów czy premium czy marek popularnych jest tak zbliżona, że premium 😂

0

Nie ma marek premium - premium mogą być modele albo konkretne egzemplarze.

0

Czyli dobrze ze nie kupiłem jednak Tesli 3. Wywalenie dzwigni kierunkowskazów dla mnie wykluczyło to auto.

0

Nagrałem filmik jak wygląda 2 letnia Tesla 3 po 2 serwisach:

(okno otwarte, dajcie głośniej, bo słabym telefonem nagrywałem)

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.