Jedno krótkie pytanie. Czy poprawny jest taki kod? Jak można inaczej uzyskać taki efekt jeśli to jest źle?
string strPrzedrostek1 = "[GRACZ 1] ";
tGrupaAstr[przeciwnik1] = strPrzedrostek1 + tGrupaAstr[przeciwnik1];
Jedno krótkie pytanie. Czy poprawny jest taki kod? Jak można inaczej uzyskać taki efekt jeśli to jest źle?
string strPrzedrostek1 = "[GRACZ 1] ";
tGrupaAstr[przeciwnik1] = strPrzedrostek1 + tGrupaAstr[przeciwnik1];
Jeżeli tGrupaAstr
jest typu tablicą string
string
ów to poprawny.
Jeśli tGrupaAstr[] jest tablicą stringów to jest ok.
Przy okazji: notacja węgierska? srsly? książka z której uczyłeś się C++ ma 100 lat? ;]
Ebook Xiona - część megaporadnika "od zera do gier kodera", mniej więcej z okresu 2000-2002.
P.S Czemu uważacie notację węg. za złą? Stosuję ją od początku mojej przygody z C++ i ułatwia mi odróżnianie typów tablic/zmiennych od siebie. Łatwo wywnioskować że tGrupaAstr[] jest tablicą stringów bo zawiera słowo "str". Czego się teraz używa zamiast tego?
książka z której uczyłeś się C++ ma 100 lat? ;]
Pewnie tutorial xiona.
Wikipedia napisał(a)
Notacja węgierska, przez wielu wręcz uwielbiana, u innych wywołuje mieszane uczucia. Główną wadą tego systemu jest to, że jeśli chce się zmienić typ zmiennej, trzeba poprawiać nazwę w każdym miejscu programu. W związku z tym notacja nie jest najlepszym rozwiązaniem dla programistów nieco roztargnionych (a także programistów języków dynamicznych).
Czego się teraz używa zamiast tego?
Używa się podrasowane edytory/ide.
No tak, jednak zbyt często zmiana typu mi się nie zdarza, ani nie jestem na tyle zawaansowany by przygotowywać program pod inne języki. Tym nie mniej na pierwszy rzut oka zawsze wiadomo czym taka zmienna jest.
To ty chyba piszesz w notatniku albo Devie skoro tak twierdzisz ;] Bo każde porządne IDE pozwala od razu zorientować się w typie danych. Zresztą przy bardziej skomplikowanych programach i tak wszędzie masz obiekty i wtedy notacja węgierska już ci nie pomoże...
No tak, mam Deva (zresztą jest napisane w tagu). Kilkakrotnie próbowałem importować kod mojej pseudogry (tekstowa) do Visual C++ jednak wydaje mi się że jest bardziej wrażliwy na błędy (Dev - przy kompilacji wczesnej alphy to 6 problemów, Visual - ponad sto).
Wywal Deva w jasną cholerę i migruj na Code::Blocks albo Visual Studio.To ostatnie (ale i C::B też powinno) pięknie pokazuje definicję zmiennej w tooltipie po najechaniu na nią załatwiając sprawę zgadywania "co to za typ"
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.