Witam!
Mam do zaliczenia projekt.
Postanowiłem zrobić grę w której spadać będą kamienie a użytkownik ma ich unikać.
Niestety nie mam pomysłu jak te kamienie mają spadać.
Założenie jest takie, że ma być kilka kamieni jednocześnie w różnych miejscach (randomowo na osi x) i spadać mają z górnej krawędzi ekranu w dół do momentu nastąpienia kolizji. Prosiłbym o rady jak to wykonać (jakiś schemat, algorytm, wskazówki)
Będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
Spadające kamienie w allegro
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 51
0
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Kosmos
- Postów: 1571
0
Allegro to nie znam, ale ci mogę powiedzieć jak można to zrobić. Zrób klasę kamienia, tam trzymaj texturę, pozycję (X,Y), metodę Update i konstruktor z losowym X. Tworząc ileś tam kamieni w konstruktorze każdego wylosuj X. W Update kamienia odświeżasz pozycję, nie wiem jaką tam prędkość będziesz chciał (najlepiej żeby prędkość Y też była losowa), w metodzie jeszcze sprawdzasz czy nie wyszedł kamień za ekran (kamien.y > clientRect.y), jeżeli tak to resetujesz go z powrotem na pozycję startową tj. -texturaKamienia.Y, po to, aby zaczął faktycznie spadać z góry, a nie pojawiał się w na górze formatki. To chyba tyle.