Android Studio i SFML 3.0.2

Android Studio i SFML 3.0.2
tBane
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Poznań
  • Postów: 538
0

Cześć. Budował ktoś kiedyś SFML 3.0.2 w Android Studio?
Jest taka apka na telefon cxxdroid i tam jest SFML 2.5.2 więc się da. Ale sam nie potrafię tego zrobić. ChatGPT również nie pomógł :-/

Spine
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6965
1

Nikt tego nie robił, Ty jesteś pierwszy ;)

Ale w czym masz problem?
Robi różnicę, czy używasz SFML3, czy SFML2?
Czy w ogóle nie wiesz jak wgrać SFML do projektu?

Trafiłem na takie repo: https://github.com/Alia5/SFML_AndroidStudio/tree/master
Trochę stare, ale może akurat podejdzie...
Próbowałeś?


Ja zamiast kombinować z C++ na telefonie, użyłbym tej Javy i sięgnął np. po https://libgdx.com/

tBane
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Poznań
  • Postów: 538
1

@Spine Nie no, pierwszy nie jestem, bo apka cxxdroid na telefon obsługuje SFML 2.5.2 i działa. Więc jakoś to jest zbudowane. Jutro spróbuję z tym repo - dzięki za pomoc :-)

W ogóle nie wiem jak zbudować SFML w Android Studio.

Ogólnie to chciałbym użyć SFML 3.0.2 - bo taki jest najnowszy - zbudowałem już libki na *.so pod android ale wyrzuca z aplikacji w Android Studio gdy tworzy się okno.
Jeżeli nie da rady to może być 2.5.2 tak jak w apce cxxdroid, ważne żeby jakikolwiek SFML uruchomić ... :-/

tBane
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Poznań
  • Postów: 538
1

Postanowiłem zrobić tak jak twórca aplikacji cxxdroid czyli zbudować SFML 2.5.1 (w poprzednim poście się pomyliłem) - bo skoro w apce działa to musi się udać. Aby zbudować SFML 2.5.1 dla androida potrzebne są jeszcze dwie biblioteki - FreeType oraz OpenAL. Udało mi się zbudować Freetype i teraz walczę z OpenAL. Jak sie uda to wrzucę instrukcję na forum jak to robić :-)

// edit
okazało się, że kolejne biblioteki są wymagane:
~libogg (ogg)
~libvorbis (vorbis)
~FLAC

tBane
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Poznań
  • Postów: 538
1

jeszcze libPNG ... i pewnie wiele kolejnych. Poddaję się, nie wiem jak zbudować SFML na Android i jeszcze wszędzie te brakujące pliki *.h. Odpuszczam i będę pisał najwyżej projekty w aplikacji cxxdroid :-/

MS
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 33
0

A cxxdroid generowało apki? Bo pamiętam że po prostu odpalało kod kiedyś

Marius.Maximus
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 2196
0

@tBane: celuje że używasz nie tego narzędzia co trzeba:
sadząc po plikach projektu to jest to c++ i CMake
jak zainstalujesz Qt :

  • qtcreator
  • Android

to po otworzeniu projektu i zbudowaniu masz to
screenshot-20251211121228.png

jak byś miał problemy z QtCreator to dodaj nowy watek w c++ to Ci to printscrinami wyjasnie

tBane
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: Poznań
  • Postów: 538
0

@Marius.Maximus jak wygenerowałeś pliki *.so ? To znaczy jak zbudowałeś ten projekt?

Ja próbowałem w ten sposób, ale nie działa.
Android-Build.md

Marius.Maximus
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 2196

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.