Cześć. Budował ktoś kiedyś SFML 3.0.2 w Android Studio?
Jest taka apka na telefon cxxdroid i tam jest SFML 2.5.2 więc się da. Ale sam nie potrafię tego zrobić. ChatGPT również nie pomógł :-/
Android Studio i SFML 3.0.2
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Poznań
- Postów: 538
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 6965
Nikt tego nie robił, Ty jesteś pierwszy ;)
Ale w czym masz problem?
Robi różnicę, czy używasz SFML3, czy SFML2?
Czy w ogóle nie wiesz jak wgrać SFML do projektu?
Trafiłem na takie repo: https://github.com/Alia5/SFML_AndroidStudio/tree/master
Trochę stare, ale może akurat podejdzie...
Próbowałeś?
Ja zamiast kombinować z C++ na telefonie, użyłbym tej Javy i sięgnął np. po https://libgdx.com/
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Poznań
- Postów: 538
@Spine Nie no, pierwszy nie jestem, bo apka cxxdroid na telefon obsługuje SFML 2.5.2 i działa. Więc jakoś to jest zbudowane. Jutro spróbuję z tym repo - dzięki za pomoc :-)
W ogóle nie wiem jak zbudować SFML w Android Studio.
Ogólnie to chciałbym użyć SFML 3.0.2 - bo taki jest najnowszy - zbudowałem już libki na *.so pod android ale wyrzuca z aplikacji w Android Studio gdy tworzy się okno.
Jeżeli nie da rady to może być 2.5.2 tak jak w apce cxxdroid, ważne żeby jakikolwiek SFML uruchomić ... :-/
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Poznań
- Postów: 538
Postanowiłem zrobić tak jak twórca aplikacji cxxdroid czyli zbudować SFML 2.5.1 (w poprzednim poście się pomyliłem) - bo skoro w apce działa to musi się udać. Aby zbudować SFML 2.5.1 dla androida potrzebne są jeszcze dwie biblioteki - FreeType oraz OpenAL. Udało mi się zbudować Freetype i teraz walczę z OpenAL. Jak sie uda to wrzucę instrukcję na forum jak to robić :-)
// edit
okazało się, że kolejne biblioteki są wymagane:
~libogg (ogg)
~libvorbis (vorbis)
~FLAC
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Poznań
- Postów: 538
jeszcze libPNG ... i pewnie wiele kolejnych. Poddaję się, nie wiem jak zbudować SFML na Android i jeszcze wszędzie te brakujące pliki *.h. Odpuszczam i będę pisał najwyżej projekty w aplikacji cxxdroid :-/
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 33
A cxxdroid generowało apki? Bo pamiętam że po prostu odpalało kod kiedyś
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 2196
@tBane: celuje że używasz nie tego narzędzia co trzeba:
sadząc po plikach projektu to jest to c++ i CMake
jak zainstalujesz Qt :
- qtcreator
- Android
to po otworzeniu projektu i zbudowaniu masz to

jak byś miał problemy z QtCreator to dodaj nowy watek w c++ to Ci to printscrinami wyjasnie
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Lokalizacja: Poznań
- Postów: 538
@Marius.Maximus jak wygenerowałeś pliki *.so ? To znaczy jak zbudowałeś ten projekt?
Ja próbowałem w ten sposób, ale nie działa.
Android-Build.md
- Rejestracja: dni
- Ostatnio: dni
- Postów: 2196
kontynuacja watku w dziale c++
https://4programmers.net/Forum/C_i_C++/377208-sfml_i_tworzenie_plikow_so