Generator spritesheet'ów w grze

Generator spritesheet'ów w grze
SS
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 21
0

Cześć,

piszę obecnie grę i chciałbym zastosować w aktywności podobny generator w mojej Androidowej grze bazując na spritach wygenerowanych na tej stronie https://sanderfrenken.github.io/Universal-LPC-Spritesheet-Character-Generator/#?body=Body_color_light&head=Human_male_light

Jest to możliwe?

Scenariusz działania podobny do tego, który jest na stronie:

  1. wybrać z recyclerview interesujące użytkownika parametry;
  2. na podglądzie na bieżąco wyświetlać jak wygląda obecnie sprite;
  3. jeśli użytkownikowi podoba się jego stworzone dzieło, zapisać sprite i korzystać z niego później w grze.
Riddle
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 10227
0

Ale chcesz użyć tego konkretnie generatora, czy chcesz napisać swój?

SS
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 21
0

Najlepiej tego, bo umożliwia szeroki zakres kustomizacji postaci.

Riddle
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 10227
0
solid_snake napisał(a):

Najlepiej tego, bo umożliwia szeroki zakres kustomizacji postaci.

Mógłbyś napisać swój który też umożliwia szeroki zakres kustomizacji.

Nie wiem ile czasu i pracy chcesz na to poświęcić, ale wcale nie jest powiedziane że użycie tego konkretnego generatora będzie szybsze lub łatwiejsze niż napisanie swojego.

SS
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 21
0

No dobra, a zakładając, że chce skorzystać z tego w swojej apce to jak się za to zabrać? Jakiś webview? Rest api? Czy jeszcze jakieś inne rozwiązanie?

Riddle
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 10227
0
solid_snake napisał(a):

No dobra, a zakładając, że chce skorzystać z tego w swojej apce to jak się za to zabrać? Jakiś webview? Rest api? Czy jeszcze jakieś inne rozwiązanie?

No moim zdaniem dużo szybciej i lepiej zrobisz pisząc go od nowa, z kilku powodów.

Po pierwsze - interfejs tej aplikacji jest pod aplikacje desktopowe, tzn polega na klikach i dużej rozdzielczości, pokazanie tego w takiej formie na telefonie będzie bardzo słabo wyglądało.

Po drugie, nie wiem dlaczego chcesz skorzystać z tego rozwiązania, zamiast pisać swoje:

  • bo myślisz że będzie prościej?
  • bo chcesz użyć grafik które są w nim?
  • myślisz że nie uda Ci się napisać czegoś takiego?
SS
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 21
0

Wszystkie 3 Twoje odpowiedzi są poprawne :D wydaje mi się, że bedzie prościej bo nigdy nie bawiłem się w większym zakresie w grafika. Po drugie, grafiki na tej stronie prezentowane są całkiem spoko. Po trzecie, nie widziałem żadnego sensownego tutorialu, poza tym nigdy czegoś takiego nie robiłem.

Riddle
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 10227
0
solid_snake napisał(a):

Wszystkie 3 Twoje odpowiedzi są poprawne :D wydaje mi się, że bedzie prościej bo nigdy nie bawiłem się w większym zakresie w grafika. Po drugie, grafiki na tej stronie prezentowane są całkiem spoko. Po trzecie, nie widziałem żadnego sensownego tutorialu, poza tym nigdy czegoś takiego nie robiłem.

No to grafiki są wzięte stąd: https://lpc.opengameart.org/ a dokładniej mówiąc stad: https://lpc.opengameart.org/static/LPC-Style-Guide/build/assets.html

Po drugie, próba uruchomienia tej aplikacji na telefonie to jest hardcore, i napisanie tego natywnie będzie dużo prostsze. Niemówiąc o tym, że na pewno spotkasz 20 róznych problemów z oba podejściami, tylko że z napisaniem tego samemu każdy na forum Ci pomoże; a jak będziesz chciał odpalać tą aplikacje webową na telefonie to nikt nie będzie wiedział o co Ci chodzi.

Spine
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 6965
1
solid_snake napisał(a):

No dobra, a zakładając, że chce skorzystać z tego w swojej apce to jak się za to zabrać? Jakiś webview? Rest api? Czy jeszcze jakieś inne rozwiązanie?

Zauważ, że stronka przy wyborze opcji zapisuje je do zmiennych GET.
link: https://sanderfrenken.github.io/Universal-LPC-Spritesheet-Character-Generator/#?body=Body_color_green&head=Human_male_green&sex=pregnant&wrinkes=Wrinkles_green&wound_brain=Brain_brain

Czyli jak ktoś sobie zrobi postać, to może ją komuś wysłać. Np. mógłby się zalogować do serwisu połączonego z Twoją grą i wkleić swój link z generatora, a system by przypisał odpowiednie obrazki do konta gracza.

Kwestia, żeby ogarnąć pobieranie wygenerowanej zawartości canvasa.

piotrpo
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 3297
1

Większość silników 2D potrafi wczytywać pojedynczą bitmapę i wycinać z niej interesujące kawałki. Robione jest to ze względu na optymalizację. Co lepsze programy potrafią poukładać te obrazki tak, żeby zminimalizować rozmiar tekstury (tutaj jest dużo wolnego miejsca). Z tego co pamiętam generowany był też kawałek kodu, który pozwalał wyciągnąć interesujący kawałek.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.