Po 1 - spadnij trochę na Ziemię. Średnio co 2 tygodnia pojawia się na forum ktoś w Twoim wieku z "mega" pomysłem na biznes, a średnio co miesiąc jest to gra. Oczywiście ostatnią rzeczą o której się myśli to koszty produkcji.
Jeśli chodzi o własną firmę w młodym wieku:
Plusy:
+Fajny wpis do rubryczki "praca" na FB (najlepiej CEO w XXX Group, albo Prezes zarządu (przecież nie każdy musi wiedział że to działalność jednoosobowa, nie? ) )
+Sporo wolnego czasu (chodzi mi o ilość wolnego czasu w tym wieku, a nie jako profit z prowadzenia własnej firmy)
+Brak obarczeń finansowych (masz możliwość ryzyka, bo nie masz żadnych większych zobowiązań finansowych w stylu rodzina, kredyt na mieszkanie itp.)
Minusy:
-Brak doświadczenia programistycznego = to co stworzysz sam w 80% będzie nadawało się do kosza
-Brak doświadczenia biznesowego = nie będziesz w stanie ocenić ryzyka projektu, jego ewentualnej rentowności, możliwości promocji itp.
-Brak kontaktów w branży - nie chodzi mi o "tatusia" na wysokim stanowisku, który poratuje - bardziej o chociaż podstawowe znajomości, które pomogłyby w wymianie doświadczeń, wsparciu merytorycznym, jakiejś kooperacji czy pomocy w promocji/sprzedaży produktu itp.
-Wysokie koszty inwestycji i utrzymania firmy
Imo: biorąc pod uwagę że Twoim pomysłem na biznes jest gra 2d napisana w Javie jako MMO Pokemony - obstawiam że masz jakieś 0,00000001 % szansy na sukces finansowy.
Jeśli myślisz o karierze komercyjnej w gamedevie to weź rzuć tą Javę (sam język jest spoko, ale do gier się nie nadaje) i ogarnij sobie:
C++/UDK - w przypadku programowania na Windows
UDK/Unity3d/Marmolade/HTML5+JS -jeśli myślisz o mobile