Mam pytanie, mam do wykonania zadanie, z wykorzystaniem tablicy dwuwymiarowej 20 na 20.
Mam wpisując odpowiednie polecenia przypisywać elementy do tablicy 1 lub 0 aby później wyświetlić je w postaci wzoru, 1 oznacza gwiazdkę a 0 puste pole czyli spacje.
- Pióro w górę czyli dodaje 1
- Pióro w dół czyli zostaje przy 0
- Skręt w prawo
- Skręt w lewo
- Ruch w przód o 10 spacji lub (można zastąpić inna liczba spacji)
- Wyświetlenie tablicy 20 na 20
- koniec
Jak mogę w prosty sposób dodawać te elementy, głownie chodzi mi o skręt w prawo i skręt w lewo, aby program po wykonaniu polecenia skrętu w lewo, wykonał poprawnie skręt w prawo. Udało mi się to zrobić przez przypisywanie zmiennym na bieżąco odpowiednich wartości. Ale wydaje mi sie ze zrobiłem straszny syf w kodzie przez to
public static void turttleRight() {
if(right == 5) {
right = 1;
} else if (right == 2) {
left = 0;
}
if (right == 1) {
leftRight--;
} else if (right == 2) {
front++;
} else if (right == 3) {
leftRight++;
} else if (right == 4) {
front--;
}
Analogicznie metoda do wykonania skrętu w lewo.
public static void turttleLeft() {
if (left == 5) {
left = 1;
} else if (left == 1) {
right =+ 1;
}
switch (left) {
case 1:
leftRight++;
break;
case 2:
front--;
break;
case 3:
leftRight--;
break;
case 4:
front++;
}
}
Jak mógłbym uprościć cały ten mechanizm?.

