Witam, w ramach nauki programowania w java chciałbym stworzyć, a raczej skopiować grę typu tower defense, tylko, że nie wiem do końca w czym robi się takie gry. Czy to będzie swing czy javafx, który jest jego ulepszeniem(?), a może jeszcze coś innego?
Skorzystaj z Libgdx, ew. taki prostszy Slick2D. W tych frameworkach można prosto stworzyć gry jeśli znasz podstawy Javy.
Hej. W tym, w czym się dobrze czujesz, ja z racji tego, że kilka(naście) lat temu pisałem w swingu to popełniłem ponga w swingu.
Jeśli lepiej czujesz się w java FX, to wybierz java fx.
A ja bym z góry odrzucił Javę...
Jeśli chcesz uczyć się "programowania w Java", żeby potem w tym pracować, to bierz się za webowe frameworki, a nie za gry, bo marne szanse, żebyś doświadczenia w tworzeniu gier używał potem w pracy w Javie. Poza tym szkoda się męczyć z technologiami tak słabo rozwiniętymi - w oparciu o JavaFX można zrobić własny framework i dopiero w nim robić gry, ale korzystając z prawdziwego silnika, framework masz już napisany :D - na bazie którego możesz rozbudowywać własne elemeny frameworka, upraszczające pewne rzeczy, żeby było Ci wygodniej kodować. Ja sobie np. do Unity napisałem statyczną klasę z metodami do odgrywania losowych dźwięków z tablicy, uwzględniając ustawienia głośności - dołączam ją do każdego swojego projektu.
Jak chcesz robić gry to C++ (Unreal Engine), albo C# (Unity 3D).
Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.
Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.