Java, niezrozumiała instrukcja

Java, niezrozumiała instrukcja
BA
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 22
0

Otóż przeglądam kod pewnej aplikacji, gdzie są dwie klasy: Snake oraz RenderPanel w pakiecie snake. Co oznacza konstrukcja w klasie RenderPanel

Kopiuj
 Snake snake = Snake.snake;
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
0

W klasie Snake masz metody statyczne?

BA
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 22
0

Tylko main

jarekr000000
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: U krasnoludów - pod górą
  • Postów: 4712
3
Bartu napisał(a):

Tylko main

Albo masz pole statyczne w Snake typu Snake o nazwie snake;
takie jak np.: static Snake snake = new Snake();
Albo masz brudny monitor.

  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
BA
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Postów: 22
0

Zgadza sie, jest taka linijka, co ona dokladnie oznacza?

jarekr000000
  • Rejestracja: dni
  • Ostatnio: dni
  • Lokalizacja: U krasnoludów - pod górą
  • Postów: 4712
1
Bartu napisał(a):

Zgadza sie, jest taka linijka, co ona dokladnie oznacza?

Że jest jeden wąż - tzw. 'Singleton'. Specjalnie wyróżniony, globalny ogólnie dostępny obiekt, do którego się można z całego kodu odwołać. Poczytaj pod hasłem static - pola statyczne.
Takie pola znakomicie ułatwiają napisanie nieutrzymywalnego i nietestowalnego kodu i oznaczają, ze trzeba trochę się pouczyć. Spoko - praktycznie każdy musi najpierw chwilkę popisać słabe programy, żeby móc kiedyś pisać trochę lepsze. A na początek lepszy jest publiczny statyczny wąż w garści niż finalny prywatny gołąb na dachu.

Zarejestruj się i dołącz do największej społeczności programistów w Polsce.

Otrzymaj wsparcie, dziel się wiedzą i rozwijaj swoje umiejętności z najlepszymi.