Ja się na tym nie znam, a dasz radę sprawdzić na których wspórzędnych nastąpiła kolizja?
Jeżeli tak, to może zrobić jakiś obrys bryły np. prostokatem. I sprawdzić czy te wspólne wpsółrzedne (wsp. kolizji) są od środka w górę, czy od środka w dół, potem czy, te współrzedne są od środka w lewo, czy od środka w prawo. Z tych 2 if'ów wyjdzie Ci, na której ćwiartce masz kolizję.
Ale ja sie na tym nie znam. Z takich zabaw to tylko próbowałem DirectX udało mi się tylko odpalić sample, nie udało mi się nawet zaimplementować pustej sceny. Tzn. wkurzyłem się po kilku godzinach i to rzuciłem.
A... Nie, kiedyś w C# coś zrobiłem, choinkę, która strzełała do spadających bombek. Ale nie chciały mi się naboje usuwać i to porzuciłem (nie lubię współczesnego sposobu obchodzenia Świąt, to miała być gra-prezent który bym wysłał na maila znajomym).