Witam. Pracuję nad pierwszą grą 2D. Poruszanie się ma być podobne do tego w Tibii (tzn. z "kratki" na "kratkę", ponieważ łatwiej będzie przy moim obecnym stanie wiedzy obsłużyć kolizje). Potrzebuję podpowiedzi, jak wyświetlać gracza na środku ekranu, przy pozornie ruszającej się mapie tak by było to jak najbardziej obiektowo i przejrzyście. Udało mi się to zrobić w taki sposób:
przy każdym rysowaniu gry:
- Sprawdzam pozycję gracza (x,y)
- Według powyższego ustalam od której kratki mapa ma być rysowana
Do tego momentu zrobiłem to obiektowo, bez większych problemów. Problem zaczyna się gdy chcę żeby ta postać nie "skakała" tylko ruszała się płynnie. Zrobiłem to tak: - Zmieniam pozycję gracza na kratkę dalej
- Jako że ruch z kratki na kratkę trwa 20/60 sekundy, a FPSów jest 60, to co FPS ruszam postać o 1/20 kratki - wielkość kratki (ponieważ pozornie przeskoczyłem już na kratkę dalej)
tak to teraz wygląda, cel osiągnąłem ale nie wyobrażam sobie teraz, dodać jakiegoś potworka który też miałby się ruszać płynnie między kratkami gdzieś koło mojego gracza, nie na środku ekranu.
Reasumując (sorry, że tak długo, ale starałem się objaśnić to jak najlepiej): w jaki sposób zrobić to obiektowo, słyszałem że trzeba zrobić klasę mapObject ale co z nią robić to nie wiem ;DD
Pozdrawiam!